گوناگون

سازمان بازرسی کشور یکی از بازوهای مهم قوه قضائیه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با وی، ضمن تاکید بر اینکه آبرو، مال و جان مردم حرمت دارد افزود: دستگاه قضا و بازرسی در پرونده‌ها باید به مر قانون عمل کند و در برابر متخلفان ملاحظه نکند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طلایه دار مذهب مقدس تشیع در جهان است و باید مسئولان و مدیران اجرایی بر اساس موازین دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) به خصوص امام علی (ع) عمل کنند.

روش و عملکرد سازمان بازرسی علمی و کاربردی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان وظیفه سازمان بازرسی را خطیر و مهم دانست و گفت: جایگاه سازمان بازرسی در کشور نقش عمده‌ای داشته و این سازمان یکی از دستگاه‌هایی است که امر نظارت و بازرسی را در برنامه خود دارد.

آیت الله شاهچراغی روش و عملکرد این سازمان را علمی و کاربردی دانست و بیان کرد: رویکرد این سازمان باید بر روش علمی و کاربردی بوده و همچنین اصل مهم پیشگیری در اولویت نخست این سازمان باشد که خوشبختانه سازمان بازرسی نیز توانسته گام‌های مؤثری را در این راستا بردارد.

 وی با تقدیر از تلاش‌های رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا در کشور رو به پیشرفت است و باید از آیت الله آملی لاریجانی به خاطر قاطعیت، صراحت لهجه و شجاعت در موضع گیری ها تجلیل کرد.

وحدت بین مسئولان از مهمترین امتیازات استان سمنان است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر ملاحظه نکردن در برخورد با متخلفان در قضاوت و بازرسی ها گفت: امر بازرسی و قضاوت با آبرو، مال و جان مردم سروکار دارد و باید با احتیاط عمل کرد.

آیت الله شاهچراغی، سمنان را استانی دارای امتیازات مختلف دانست و گفت: وحدت بین مسئولان از مهمترین امتیازات این استان است و سمنان در قیاس با سایر استانها مشکلات کمتری دارد.

وی بر ضرورت تقویت وحدت، راضی نگه داشتن مردم و پیروی از ولایت و رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم را باید راضی نگه داشت و به رضایت مردم محتاج هستیم.

آیت الله شاهچراغی نقش سازمان بازرسی را در سلامت اداری مهم توصیف و افزود: سازمان بازرسی در تحقق سلامت اداری در کشور مؤثر بوده و به عنوان نهادی نظارتی بر اجرای صحیح برنامه‌های دستگاه‌های مختلف نظارت دارد

اجرای صحیح قوانین مهمترین وظیفه سازمان بازرسی کل کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست نظارت بر روند جریان امور و اجرای صحیح قوانین را مهمترین وظیفه این سازمان بیان کرد وافزود: این سازمان با فعال کردن مثلث دانش، روش و تجربه با کمک نیروهای متخصص و انقلابی خود قصد دارد میزان اثربخشی فعالیت های خود را ارتقاء دهد..

ناصر سراج گفت: این سازمان بر حسن جریان امور و رعایت قوانین و مقررات در دستگاه های دولتی و موسسات عام المنفعه نظارت و بازرسی دارد.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در کاهش آمار کج روی ها و افزایش میزان درستکاری و سلامت اداری عزمی جدی دارد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه تلاش سازمان بازرسی کل کشور این است که کار دستگاه قضایی به‌وسیله بازرسی سنگین نشود، گفت: سازمان بازرسی کل کشور آماده است با نظارت و پیشگیری بار دستگاه قضایی را تا جایی که امکان دارد، کم کند.

سراج با هدف معرفی بازرس کل استان به سمنان سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا