گوناگون

سالانه 120 هزار زائر پاکستانی برای زیارت اماکن متبرکه از مرز میرجاوه وارد ایران می شوند

81194481 5749501

به گزارش دوشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈعلیرضا صدری خواهˈ در حاشیه مراسم تودیع خود، افزود: برخی از این زائران علاوه بر زیارت اماکن متبرکه در شهرهای مختلف ایران نظیر مشهد، قم و شیراز از طریق ایران به کشورهای عراق و عربستان سعودی نیز مسافرت می کنند.

وی ابراز داشت: کوتاه بودن مسیر، ارزان بودن هزینه سفر و فراوانی وسایط نقلیه مطمئن از جمله دلایلی است که باعث می شود اتباع پاکستان برای عزیمت به مکه و نجف و کربلا بیشتر از ایران عبور کنند و البته در این بین عده زیادی ترجیح می دهند طی روزهای حضور در کشورمان از اماکن زیارتی بویژه در شهرهای مشهد و قم استفاده کنند.

وی همچنین گفت: حدود 300 کیلومتر مرز آبی و هزار و 200 کیلومتر مرز خاکی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه فرصت خوبی را در زمینه مراودات اتباع کشورهای همسایه و صادرات و واردات کالا در این استان ایجاد کرده است که با تجهیز و توجه بیشتر به گمرکات استان علاوه بر روند تسهیل و روان سازی تجارت، باعث شکوفایی منطقه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 996 هزار و 738 تن کالا به ارزش 332 میلیون و 83 هزار و 794 دلار از گمرکات سیستان و بلوچستان به کشورهای مختلف صادر شد، اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی شامل سیمان، ایزوگام، قیر، خرما و لبنیات بوده که به کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات، مصر و تاجیکستان صادر شد.

صدری خواه گفت: همچنین 522 هزار و 787 تن کالا به ارزش 768 میلیون و 715 هزار و 285 دلار در این مدت از طریق گمرکات استان وارد کشور شد که بیشتر آن را برنج، کنجد و چتایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، اندونزی شامل می شود.

وی مجموع ترانزیت انجام شده در سال گذشته از سیستان و بلوچستان را 916 هزار و 900 تن کالا به ارزش سه میلیارد و 315 میلیون و 781 هزار دلار عنوان کرد و ابراز داشت: هم اینک 14 نقطه گمرکی در مناطق مختلف استان شامل هشت گمرک زاهدان، چابهار، میرجاوه، زابل، ایرانشهر، سراوان و پیشین سرباز، شش گمرک بازارچه مرزی شامل گمشاد، کهک، جالق، میرجاوه، میلک و پیشین فعال است.

2729

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا