گوناگون

سالانه 140 هزار همدانی تحت پوشش برنامه‌های آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ملکی بعداز ظهر دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 158 هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان استان همدان تحت پوشش سند جامع پیشگیری از مواد مخدر قرار دارند.

وی افزود: سند جامع پیشگیری از مواد مخدر در کشور تدوین شده که کاهش اعتیاد به مواد مخدر و قرارگیری حداقل 40 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش برنامه‌های استاندارد از جمله اهداف این سند است.

وی با بیان اینکه در استان همدان 106هزار دانشجو و بیش از 290 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستندکه باید در مجموع 158 هزار و 600 نفر از آنان تحت پوشش سند جامع پیشگیری از مواد مخدر قرار گیرند، گفت: در سال 92 در خصوص اجرای برنامه‌های سند جامع پیشگیری، استان همدان 50 درصد از برنامه فراتر رفت و برنامه‌های بسیاری را در سطح استان اجرا کرد.

ملکی با بیان اینکه سه دوره آموزش ضمن خدمت 12 ساعته برای آموزش معلمان با 18 هزار و 169 نفر ساعت و همچنین دوره تربیت مربی مهارت زندگی در تابستان سالجاری با شرکت 109 نفر برگزار شد، اظهار داشت:  توزیع بروشور، مجله و نصب بنرهای تبلیغاتی و آموزشی از جمله اقدامات این نهاد در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه از فعالیت 150 مرکز درمان سوء مصرف موادمخدر در همدان خبر داد و گفت: اهداف ما در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که بتوانیم برای بیمارانی که معتاد هستند نزدیک ترین و آسانترین مسیر را برای دریافت متادون و سایر مواد جایگزین فراهم کنیم.

علی عبادیان با بیان اینکه در حال حاضر 6 مرکز دولتی سوء مصرف مواد مخدر در استان همدان وجود دارد که 4 مورد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و دو مورد زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند،  افزود: تاکنون 18 هزار و 740 نفر بیمار در استان همدان و همچنین یک هزار و 879 نفر بیمار در زندان همدان زیر پوشش درمان دارویی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه 50 درصد کل جرائم زندانیان ارتباط مستقیم با مواد مخدر دارد، اظهار داشت: در مجموع 28 هزار و 800  نفر بیمار تحت درمان غیر دارویی قرار گرفتند که از این تعداد 15 هزار و 900 نفر مورد مشاوره فردی و روانشناختی و 10 هزار نفر مشاوره گروهی و مابقی مورد مشاوره خانوادگی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر با کمتر از 30 درصد ظرفیت فعالیت میکنند که دلیل آن توزیع غیر قانونی دارو در بازار آزاد است.

عبادیان برگزاری دوره های آموزش درمان و نگهداری با متادون برای پزشکان مراکز ، برگزاری دوره های آموزش درمان مواد محرک شیشه ، برگزاری دوره های آموزشی جهت روانشناسان شاغل در مراکز درمان سو مصرف مواد مخدر ، ساماندهی و نظارت بیشتر بر مراکز سو مصرف مواد مخدر را از جمله اهداف کمیته درمان و حمایت های اجتماعی استان عنوان کرد .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا