گوناگون

سالانه 15 هزار واحد مسکونی روستایی در گیلان مقاوم سازی می شود

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد اکبرزاده شامگاه یکشنبه در نشست مقاوم سازی منازل روستایی در استان به سند جامع طرح بهسازی مناطق روستایی ( مقاوم سازی) اشاره کرد و افزود: این طرح از سال 1384 با هدف بهسازی سالی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی همچنین با بیان اینکه گیلان جزء سه استان برتر کشور در برخورداری از طرح بهسازی مناطق روستایی است، اظهارداشت: برای مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی در قالب این طرح وام های ارزان قیمت از سوی دولت پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه در گیلان بطور متوسط سالانه 15 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی می شود، گفت: از سال 1384 تاکنون یکصد هزار منزل مسکونی در استان مقاوم سازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا سال 1405 مقاوم سازی منازل روستایی سالی به تعداد  200 هزار مسکن در کشور ادامه پیدا خواهد کرد به افزایش سطح تسهیلات بانکی مورد ارائه از سوی بنیاد مسکن به متقاضیان اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال میزان این تسهیلات از 125 میلیون ریال به 150 میلیون ریال برای هر واحد مسکونی روستایی افزایش یافته است.

اکبرزاده اذعان داشت: این میزان تسهیلات برای ساخت منازل با متراژ به مساحت 60 تا 75 متر مربع برنامه ریزی شده است بنابراین رعایت زیر بنا برای ساخت و ساز با توجه به مبلغ وام و اقتصاد شخص متقاضی امری الزامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با یادآوری اینکه گیلان از استان های پر خطر در برای حوادث غیر مترقیه است بر ضرورت مقاوم سازی منازل روستایی در جامعه تاکید کرد.

وی ادامه داد: با افزیش خدمات رفاهی در روستاها از جمله ادامه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح های هادی، تامین آب سالم، احداث راه های ارتباطی مناسب و گازرسانی به روستاها علاوه بر حفظ تناسب جمعیت روستایی به شهری از پدیده مهاجرت روستائیان جلوگیری خواهد شد.

   

  

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا