گوناگون

ساماندهی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک 2200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی هادی چگنی بعد از ظهر شنبه در حاشیه سفر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای توسعه استان اظهار داشت: در راستای شکوفایی ظرفیتهای استان و برون رفت از مشکلات موجود پیشنهاداتی تدوین و ارائه شده است.

وی صدور مجوز خوراک پالایشگاهها و پتروشیمی های استان از سوی وزارت نفت را از جمله این پیشنهادات برشمرد و گفت: اختصاص خوراک به میزان 40 هزار تن از خط اتیلن غرب به طرح توسعه پتروشیمی کوهدشت و تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح از جمله این موارد بوده است.

چگنی تصریح کرد: همچنین لرستان نیازمند اختصاص 27 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صورت سالانه است که درخواست کرده ایم این مبلغ از طریق شورای عالی اشتغال کشور تامین شود.

وی یادآور شد: مکلف کردن هلدینگ های وابسته به وزارتخانه ها از جمله شستا، ایدرو، ایمیدرو، ستاد اجرایی فرمان امام و … برای سرمایه گذاری در استان از دیگر پیشنهادات ارائه شده است که درخواست شده است این هلدینگ ها سالانه 10 هزار میلیارد ریال به مدت سه سال در استان سرمایه گذاری کنند.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان خواستار پیش بینی و اختصاص اعتبار لازم در لوایح بودجه سنواتی برای پروژه های زیرساختی استان از جمله پروژه های ریلی و آزادراهی شد و گفت: تخصیص 100 درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات ماده 180 طی سالجاری از دیگر پیشنهادات مطرح شده است.

چگنی افزایش پایه اعتبارات استان را از دیگر مطالبات برشمرد و گفت: اختصاص ردیف مستقل بودجه به میزان دو هزار میلیارد ریال در ردیف های متفرقه جدول شماره 9 در لایحه بودجه سال  94 از دیگر راهکارهای برون رفت استان از وضعیت کنونی است.

وی خواستار تامین اعتبار مجوز استخدام سه هزار نفری لرستان شد و گفت: در سال 92 نزدیک به هزار نفر از این تعداد از طریق آزمون پذیرفته شده اند.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان بر ضرورت انجام مساعدت های لازم برای تسریع در اخذ مصوبه هیئت دولت برای تعلق فوق العاده بدی آب و هوا به کارکنان دستگاههای اجرایی در مرکز استان تاکید کرد.

چگنی صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی و بندر خشک در مرکز استان و سایر شهرستانها، تصویب اعتبار دو هزار و 200 میلیارد ریالی برای آزادسازی و ساماندهی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک، اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های حوزه بهداشت و درمان از جمله تکمیل بیمارستان آموزشی شهید رحیمی خرم آباد به میزان هزار میلیارد ریال را از جمله درخواستهای مطرح شده عنوان کرد.

وی تامین حداقل 300 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب روستاهای استان، احیای کارگروه توسعه و عمران لرستان، اختصاص سهم اعتباری چهار هزار و 200 میلیارد ریالی برای فعالیتهای حوزه روستایی از جمله تامین آب، بهبود راههای و بهسازی فضای روستاها را از دیگر پیشنهادات مطرح شده برای رفع مشکلات استان برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا