گوناگون

سامانه کنترل ترافیک دریایی سیار در بندر امام راه اندازی شد

81182379 5727735

به گزارش روزجمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، ˈبهروز آقاییˈ افزود: این پروژه با راه اندازی سیستم V.T.S سیار از طریق هوشمند سازی رادار یدک کش ˈرشید یکˈ با بهره گیری از توان کارشناسان و متخصصان داخلی در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابرات و الکترونیک به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: این سامانه در راستای ارتقای تردد ایمن کشتی های ورودی در آبراه منتهی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) و به منظور پیشگیری از حوادث و انجام مطلوب کنترل ترافیک دریایی، ارزیابی اطلاعات دینامیکی و استاتیکی شناورها راه اندازی شده است.

بنا به اظهار آقایی در این طرح متخصصان ایرانی سامانه های راداری، موقعیت یاب و شناسایی خودکار جهانی، ماهواره ای، چارت الکترونیکی و مبدل دیجیتالی به دیجیتالی شناور با هم تلفیق شده و سامانه کنترل ترافیک دریایی سیار را با قابلیت های فنی مشابه سیستم V.T.S اصلی بندر امام خمینی(ره) ایجاد کرده اند.

وی از مزایای بهره گیری از این سامانه تلفیقی به ارتقای ضریب بهره وری و بهره گیری کامل از تمام ظرفیت های قابل دسترسی تجهیزات استراتژیک اداره کل، افزایش ضریب ایمنی ماموریت های دریایی شناور در شرایط نامتعارف جوی نظیر شرایط جوی خاک آلود، مه آلود و رطوبت زیاد شرجی، رضایتمندی بیشتر فرمانده در بهره برداری از شناور اشاره کرد.

آقایی با اشاره به اینکه با انجام این پروژه تحقیقاتی، به بومی سازی فرآیند تحقیقات راهبردی در این مجتمع بندری کمک شایانی شده، آمادگی بندر امام را برای انتقال این تجارب به دیگر بنادر در صورت نیاز اعلام کرد.

538/645

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا