گوناگون

سدهای خراسان شمالی تشنه تر شدند

81198429 5756136

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این شرکت، ˈکاظم طاهریانˈ حجم آب موجود در سدهای این استان در بیستم ماه جاری را 88 میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: میانگین ذخیره به ثبت رسیده سدهای استان در دوره 10 ساله 116 میلیون مترمکعب بوده است.

او افزود: حجم آب سدهای استان در شرایط کنونی با احتساب حجم آب غیرمفید آنها، حدود 88 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با سال گذشته نیز 39 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی بیشترین کاهش حجم آب سدهای استان را مربوط به سد چری به میزان 89 درصد، سدهای شیروان و اسفراین هر کدام 48 درصد و سد شیرین دره به میزان 13 درصد اعلام کرد.

طاهریان گفت: حجم آب موجود در سد شیروان هفت میلیون و 620 هزار متر مکعب است که تنها 620 هزار متر مکعب آب قابل استفاده و بقیه برای ایمنی و پایداری سازه سد، قابل بهره برداری نیست.

وی اظهار کرد: حجم آب سد اسفراین نیز در مقایسه با سال گذشته 22 میلیون متر مکعب کاهش یافته و اکنون حدود 9 میلیون متر مکعب ذخیره دارد.

به گفته وی سد شیرین دره با توان ذخیره بیش از 91 میلیون متر مکعب، اکنون حدود 71 میلیون متر مکعب آب دارد که این رقم در مقایسه با میانگین ذخیره دوره درازمدت، 13 درصد کاهش نشان می دهد.

سدهای استان خراسان شمالی توان ذخیره 248 میلیون متر مکعب آب را داشته و علاوه بر مصارف آشامیدنی، بیش از 22 هزار هکتار از کشتزارهای پایاب خود را زیر پوشش دارند.

کاهش بارندگی ها و بروز بحران خشکسالی در سال آبی جاری، خراسان شمالی را در شمار هفت استان آسیب دیده از این ناحیه قرار داده است. ک/1

626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا