گوناگون

سرمایه گذاری خارجی 783 میلیون دلاری در شهرکها و نواحی صنعتی

81210891 5777663

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، غلامرضا سلیمانی با اشاره به برنامه های این سازمان گفت: ایجاد شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خارجی و ایجاد زون هایی در شهرکها و نواحی صنعتی به منظور ترغیب سرمایه گذاران خارجی به حضور در این مناطق از جمله برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به شمار می آید.

وی افزود: در حال حاضر حدود 21 استان کشور میزبان فعالان اقتصادی خارجی در شهرکها و نواحی صنعتی بوده و برای بیش از 11هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حضور سرمایه گذاران خارجی در شهرکها و نواحی صنعتی را در ایجاد فضای رقابتی و تبادل تکنولوژی روز دنیا موثر دانست و افزود: هم اکنون تعداد 112سرمایه گذار خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی حضور داشته که بخش عمده ای از آنها در استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و قزوین فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه توافقات اخیر ژنو فضای مناسبی برای ورود فعالان اقتصادی خارجی فراهم کرده است، گفت: افزایش اشتغال، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی از جمله دستاوردهای سرمایه گذاری خارجی در کشور بوده که در این راستا سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تمهیدات مناسبی در نظر گرفته است.

سلیمانی در پایان میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی سراسر کشور تا پایان سال 92 را بیش از 442 هزار و 882 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 31 هزار و 353 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است.

اقتصام (1) ** 1574**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا