گوناگون

سفر رییس جمهور فضای کار را برای مدیران استان گسترده تر و وسیعتر کرد

81150985 5672099

به گزارش ایرنا، ˈعلی اوسط هاشمیˈ عصر یکشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان از هماهنگی و تلاش مدیران دستگاههای اجرایی، رسانه های ارتباط جمعی و قشرهای مختلف مردم در سفر رییس جمهوری به استان تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده این سفر در مقایسه با سفرهای قبلی رییس جمهور به سایر استانها از کیفیت بهتری برخوردار بوده است.

وی افزود: دولت و بخش خصوصی پس از این سفر دریچه های خوبی برای استان گشوده اند و اراده دولت بر دادن موقعیت خاص به این استان است بطوریکه تنها دو طرح پترو شیمی افزون بر 48 هزار میلیارد تومان اعتبار به سیستان و بلوچستان تزریق می کند.

وی بیان کرد: این طرحها به تنهایی افزون بر 30 هزار شغل ایجاد می کنند، این در حالی است که تنها شرکت بزرگ ایمیدرو قرار است 46 هزار هکتار از گستره استان را برای شناسایی معادن اکتشاف کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندر چابهار تا رساندن ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به 86 میلیون تن از دیگر برکات این سفر است در حالی که برای این منظور 22 میلیون تن در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: گازرسانی به شهرستانهای جنوب تا شمال استان و اجرای خط ریلی بخش دیگری از برکات سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان است.

هاشمی خاطر نشان کرد: اجرای 99 پروژه و اتمام آنها تا پایان شهریور 94 از جمله بیمارستان چابهار دستاورد این سفر است.

وی تصریح کرد: این طرحها بر اساس تاکید رییس جمهوری باید بنحو شایسته ای اجرا و بهره برداری شود زیرا معتقدیم با افکار عمومی نباید بازی کرد و هر سه تا شش ماه گزارش کار به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که لیدرهای بخش خصوصی و شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت استان با ما هم صدا شده اند و باید قابلیت های این منطقه را به حدی برسانیم که در تولید ناخالص ملی سهم خوبی داشته باشد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش در این نشست که شماری از ذیحسابان دستگاههای اجرایی نیز حضور داشتند، با تاکید بر رعایت قانون در اجرای طرحها و هزینه کرد اعتبارات گفت: اعتبارات تخصیصی باید در ردیف های در نظر گرفته شده هزینه و از مصرف آنها در سایر موارد به جد پرهیز شود در غیر این صورت هم مدیر و هم ذیحساب مواخذه خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر عامل به قانون نباشیم زمینه خدشه برای دیگران در جامعه فراهم می شود، وقتی قانون نهادینه شود زیاده خواهی نخواهد بود و آسیب و شکنندگی کاهش می یابد.

هاشمی خاطر نشان کرد: ذیحسابان مشاوران امین، سوپاپ اطمینان و کارگشا هستند و باید همواره از سوی مدیران مورد مشورت قرار گیرند.

وی گفت: وقتی تاکید بر اقتصاد مقاومتی و فرهنگ می شود دامنه وسیعی از ارزشها را در بر می گیرد و مهمترین آن ترویج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف است.

معاونان برنامه ریزی واشتغال و توسعه منابع انسانی استاندار و شماری از مدیران و ذیحسابان دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان در این نشست گزارشی از وضعیت بودجه استان را ارائه کرده و به بیان برخی مسائل بودجه ای پرداختند. ک/2

653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا