گوناگون

سندآمایش سرزمین برای چهارمحال وبختیاری وجود ندارد

81193018 5746808

به گزارش ایرنا،ˈسعید یوسف پورˈ روزیکشنبه همزمان با سومین روز از هفته محیط زیست در سومین نشست علمی تخصصی دانش توسعه در شهرکرد افزود: تدوین نشدن سند آمایش در استان باعث ایجاد خلاء و تهدیدهایی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی استان زمینه سازی کرده است.

وی گفت: ضعف آینده نگری در برنامه ریزی ها، طرح ها و مصوبات اجرایی از دیگر مشکلات ناشی از فقدان سند آمایش در استان است که در صورت تهیه این سند این گونه معضلات کاهش می یابد.

یوسف پور اظهار داشت: بحران حوزه محیط زیست در استان فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی استان است که این مسئله در چند سال آینده نگران کننده تر می شود.

وی گفت: چهارمحال وبختیاری با نزدیک به یکهزار و 100گونه گیاهی و 295گونه جانوری مهره دار با رقم 28.5 درصدگونه بومی در هر میلیون هکتار بالاترین میزان تنوع زیستی کشور را داراست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پسماندهای شهری و صنعتی، تخریب جنگل ها به خاطر زغال گیری و سد سازی، انتقال آب بین حوضه ای، جاده سازی و شخم وشیار از مهمترین چالش محیط زیست استان است.

یوسف پور چرای مازاد دام درمراتع، بهره برداری غیراصولی و شکار غیر مجاز را از دیگر مشکلات و معظلات این حوزه دراستان دانست.

به گزارش ایرنا، سومین نشست علمی تخصصی دانش توسعه استان چهارمحال وبختیاری با حضور رییس گروه بررسی جغرافیای و سیستم پشتیبانی مناطق حفاظت شده کشور وانجمن های زیست محیطی، مدیران مدارس و استادان دانشگاه در موزه تاریخ طبیعی شهرکرد برگزارشد.

هفته محیط زیست از 16 تا 22خرداد ماه با شعار ˈصدایتان را بالا ببرید نه سطح دریا راˈ نامگذاری شده است.

7360/558/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا