گوناگون

سند تدبیر استان افق خوبی برای توسعه همه‌جانبه آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به سند تدبیر توسعه استان در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: این سند افق خوبی برای توسعه همه‌جانبه استان است و ان‌شاءالله با تکمیل آن بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق وارد مباحث توسعه‌ای شویم.

وی افزود: سند تدبیر توسعه هیچ مغایرتی با اهداف و برنامه‌های جاری دولت ندارد و در واقع یک کار ویژه برای تحقق اهداف توسعه استان است.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن زمان تنظیم لایحه بودجه سال 94 کشور، از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست پیشنهادهای خود را در اختیار معاونت برنامه‌ریزی استانداری قرار دهند تا در قالب گزارش استانی به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری ارائه شود.

وی گفت: با توجه به این که لایحه بودجه پس از ارائه به مجلس تغییر چندانی نمی‌کند باید بتوانیم قبل از تقدیم این لایحه سهم استان را از اعتبارات ملی افزایش دهیم و در این راستا هماهنگی با نمایندگان مجلس باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری احداث آزادراه تبریز- بازرگان با دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: وظیفه این کارگروه اجرای قرارداد مشارکت ساخت این آزادراه است.

وی با اشاره به اهمیت این آزادراه در تکمیل کریدور شرق به غرب و اتصال ایران به اروپا، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید تا به نتیجه رسیدن این بحث پیگیری‌های لازم را از طریق این کارگروه انجام دهد.

جبارزاده در ادامه ضمن تبریک سالروز تاسیس وزارت اطلاعات به تلاشگران عرصه امنیت کشور، خاطرنشان کرد: زحمات نیروهای این وزارتخانه در طول 30 سال فعالیت انصافا جای تقدیر دارد و همان‌طور که لقب این عزیزان، سرباز گمنام امام زمان(عج) است بسیاری از خدمات آنها نیز قابل ارائه و بازگویی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها با مجموعه اداره کل اطلاعات را برای تامین امنیت و آرامش استان ضروری دانست و با اشاره به تحولات و رخدادهای منطقه، گفت: یکی از اهداف این اتفاقات سلب آرامش و امنیت از جمهوری اسلامی و مردم ایران است و در این شرایط انتظار این که مجموعه اطلاعات به تنهایی به فکر تامین امنیت و خنثی کردن توطئه‌ها باشد منطقی نیست.

وی با بیان این که همه نهادها و سازمان‌های استان در کنار مجموعه اطلاعات هستند، افزود: با توجه به موقعیت حساس استان آذربایجان شرقی، امنیت این استان اهمیت بیشتری نسبت به استان‌های دیگر دارد و باید تلاش کنیم تا آذربایجان شرقی را به عنوان استانی امن برای زندگی بهتر مردم و فعالیت‌های عمرانی و تولیدی و نهایتا تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کنیم.

در این جلسه که با حضور نمایندگان مردم ملکان و شبستر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، هفتمین و هشتمین سند تدبیر توسعه استان در بخش‌های “میراث فرهنگی و گردشگری” و “فرهنگی و اجتماعی” با رای موافق اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

سند تدبیر توسعه بخش میراث فرهنگی و گردشگری شامل هفت هسته کلیدی با عنوان بازار تبریز، گردشگری روستایی و عشایری، گردشگری سلامت، بازاریابی و تبلیغات و محورهای گردشگری شمال، جنوب و مرکز استان است.

در سند تدبیر توسعه بخش فرهنگی و اجتماعی نیز هفت هسته کلیدی با عناوین پیشگیری و کاهش اعتیاد، توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی، حمایت از سالمندان و معلولان، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر و آداب و رسوم بومی، تحکیم و تعالی بنیان خانواده، توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و صیانت از حقوق شهروندی پیش‌بینی شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا