گوناگون

سه برابر استاندارد برای شاخص آلایندگی هوای ساوه

نبیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای ساوه میزان غلظت لحظه ای آلاینده گرد و غبار با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در هوای این شهر 112 میکرو گرم بر مترمکعب بود که این میزان حدود سه برابر استانداردهای زیست محیطی است.
وی علت افزایش عمودی آلاینده های هوا ساوه را وزش بادهای محلی و افزایش ناگهانی ریزگردهای انتقالی مناطق مختلف به این شهرستان عنوان کرد.

وی استاندارد سنجش آلاینده گرد و غبار با قطر کمتر از دو و نیم میکرون را 35 میکروگرم بر متر مکعب دانست و اظهار کرد: در حال حاضر نیز شاخص کیفیت هوای ساوه در حد استاندارد است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ساوه گفت: با توجه به آثار مخرب ذرات گرد و غبار ریز بر سیستم تنفسی و سلامت، شهروندان ساوجی به ویژه گروه های جمعیتی کودکان، زنان باردار، سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی بدن در چنین مواقعی در صورت ممکن از منزل خارج نشوند و در کانون های پرتردد شهری حضور نیابند.

نبیلی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان ساوه نداشتن سیستم نمایشگر سنجش آلودگی هوا است و این کمبود موجب می شود مردم در روزهای با شرایط هشدار از کیفیت هوا بی اطلاع بمانند.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه در حال حاضر مجهز به دستگاه سنجش آلودگی است و باید خرید و نصب سیستم نمایشگر آلودگی با جدیت بیشتری دنبال شود.

بر اساس آمار مرکز پایش آلودگی هوای ساوه در پنج ماه سال گذشته (مرداد تا دی ماه) این شهرستان 92 روز آلوده را سپری کرده است.

گفتنی است: شهرستان ساوه با اقلیم نیمه خشک دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بزرگترین شهرک صنعتی کشور (کاوه) در آن قرار گرفته است./س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا