گوناگون

سیدعباسی: ایران پرسرعت‌ترین تیم جهان است/ مرحله نهایی برای روسیه و برزیل حکم مرگ و زندگی دارد

جهانگیر سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مرحله نهایی لیگ جهانی نسبت به دور مقدماتی به لحاظ فرسایشی بودن تفاوت دارد چون در مرحله مقدماتی فشردگی مسابقات و حمل ونقل تیم‌ها به شهرهای مختلف باعث می‌‌شود تا بازیکنان از نظر جسمانی دچار مشکل شوند به همین دلیل بسیاری از مربیان در دور مقدماتی از بازیکنان اصلی خود درترکیب کمتر استفاده می‌کنند تا به آن‌ها به حد کافی فرصت استراحت دهند.

وی افزود: سطح فنی مسابقات مرحله نهایی بسیار بالاتر از مقدماتی است و تیم‌ها قدرتمندتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

مربی بین‌المللی والیبال یادآور شد: تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله مقدماتی با ترکیب اصلی خود به مصاف حریفان رفت، تیم‌های برزیل و روسیه هم در سال‌های گذشته در مسابقات لیگ جهانی این روش را استفاده می‌کردند ولی امسال این گونه نیست.

وی ادامه داد: معتقدم که برزیل یکی از تیم‌های پرقدرت حاضر در لیگ جهانی امسال است ولی در مرحله مقدماتی نتوانست به خوبی قدرت خود را به نمایش بگذارد و آن‌ها هنوز مدرن‌ترین تیم والیبال جهان محسوب می‌شوند. تی ملی والیبال روسیه هم به خاطر فیزیک و وضعیت جسمانی خود از مهمترین رقباست.

عباسی گفت: به طور کل باید بگویم که ایران سریع‌ترین تیم والیبال در دنیا محسوب می‌شود که این یکی از ویژگی‌های مهم است ما اگر مشکل سنتی و قدیمی والیبال خود را که همان دریافت اول و سرویس است را برطرف کند می‌تواند همواره یکی از مدعیان لیگ جهانی باشد.

وی یادآور شد: برزیل و روسیه 2 تیم همگروه ایران در مرحله نهایی مسابقات لیگ جهانی هر 2 بازی می‌کنند و این مساله بازیهای ایران را در این مرحله سخت‌تر می‌کند صعود تیم ملی کشورمان به جمع شش تیم برتر به معنای موفقیت است.

مربی بین‌المللی والیبال تصریح کرد: ما دومین حضورمان را در لیگ جهانی تجربه می‌کنیم امسال تیمهای بلغارستان، صربستان، لهستان که با تجربه‌های لیگ جهانی هستند نتوانستنئد به جمع شش تیم برتر راه پیدا کنند پس راهیابی ایران به مرحله نهایی موفقیت است که کمتر از قهرمانی نیست.

وی یادآور شد: باید انتظارات و توقعات از تیم ملی را معقول کرد تیم ایران پتانسیل صعود به جمع چهار تیم برتر را دارد ولی به قرعه‌کشی سختی درمرحله نهایی خورده است.
روسیه و برزیل جزو بهترین تیمهای جهان هستند قدرت آنها با تمام تیمها حتی ایتالیا میزبان فرق دارد صعود به مرحله بعدی را بعید نمی‌دانم ولی شانس برزیل و روسیه خیلی بیشتر از ایران است.

سرمربی تیم شهرداری ارومیه درخصوص حضور شهرام محمودی در این دوره ازمسابقات لیگ جهانی اظهار داشت: ما در سالهای گذشته هم در پستهای مختلف به مشکل آسیب‌دیدگی مهره‌های کلیدی برخورد کردیم و با جایگزینهای خوب خلا عدم حضور هر یک از آنها را پر کردیم این مساله یکی از مزیت‌های بزرگ والیبال ایران محسوب می‌شود که به غنای کامل رسیده است قبل از شهرام محمودی امیر غفور به عنوان قطر پاسورفیکس در ترکیب حضور داشت قابلیت وی هم بسیار خوب و بالاست ولی به واسطه سرعت بالای شهرام محمودی جای خالی وی به راحتی پر نمی‌شود.

تیم ملی والیبال کشورمان نخستین دیدار از مرحله نهایی خود را روز چهارشنبه 25 تیر در مقابل روسیه برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا