گوناگون

سیل بخش جالق در جنوب سیستان و بلوچستان را به محاصره درآورد

به گزارش خبرنگار مهر،  بارش باران و به دنبال آن جاری شدن سیل از روز گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان موجب به محاصره درآمدن ده ها خودرو در محورهای ارتباطی سراوان-جالق و در میان سیلاب شد و با خسارت وارد کردن به تاسیسات بخش کشاورزی بیش از ده واحد مسکونی را نیز تخریب کرد.

ارسال کمک به مناطق آسیب دیده

رییس جمعیت هلال احمر سراوان با بیان اینکه بارش های مداوم و به دنبال آن جاری شدن سیل در این منطقه موجب تخریب بیش از 10 واحد مسکونی روستایی در منطقه سراوان شده است افزود: به منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل مقادیر زیادی اقلام مورد نیاز و کالاهای ضروری شامل پتو، موکت، مواد غذایی و آب آشامیدنی توسط تیم امداد و نجات این شهرستان ارسال و توزیع شده است.

بهمن دهواری بیان داشت: تیم های امدادی این جمعیت با استقرار در مناطق سیل زده  شب گذشته سرنشینان بیش از 20 خودرو را که در محاصره سیلاب قرار داشتند نجات داده و به کمک سیل زدگان شتافتند.

نجات جان دو نفر از سیلاب

دهواری ادامه داد: بارندگی روز گذشته موجب طغیان رودخانه ها ی محلی و جاری شدن سیل در بخش هایی از شهرستان سراوان به ویژه بخش جالق شد که در این راستا بسیاری از خودرو ها در محاصره سیل قرار گرفتند.

وی افزود: روز گذشته تعدادی از خودروهای در حال تردد در ورودی شهر جالق گرفتار سیلاب شدند که در این میان دو نفر از سرنشینان یک خودرو گرفتار در سیل برای نجات جان خود به تیر برق پناه بردند.

وی اظهار داشت: در همین راستا با تلاش به موقع و همکاری سایر نیروهای دستگاه های اجرایی مستقر در منطقه دو سرنشین این خودرو که به دلیل نجات جان خود به بالای تیر برق پناه برده بودند نجات داده شدند.

IMG12482969

بارش ها ادامه دارد

در همین حال کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سامانه بارشی در استان تا اواسط هفته آینده فعال بوده و بارش ها ادامه خواهد داشت افزود: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری، این سامانه بارشی از روز شنبه تا سه شنبه در نواحی جنوبی و جنوب شرقی استان فعال خواهد بود.

مرتضی فرجی در گفتگو با مهر بیان داشت: فعالیت سامانه بارش زا به شکل رگبارهای باران یا تگرگ، رعد و برق و تند باد امروز در اکثر نقاط استان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوب شرق سبب رگبار و رعد و برق می شود.

وی ادامه داد: در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد و گرد وخاک از سمت غرب و جنوب غرب تا اواخر امشب تداوم دارد و  در مناطق شمالی نیز از عصر امروز تا روز شنبه بادشمالی و در نقاط مستعد، گرد وخاک و کاهش نسبی دما انتظار می رود.

وی دریای عمان را نمیز مواج اعلام کرد و افزود: ارتفاع موج در سواحل جنوبی به بیش از یک متر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا