گوناگون

سیگار موجب مرگ 10 میلیون نفر خواهد شد

بر طبق برآوردها استعمال سیگار در مناطق مختلف جهان، روز به روز در حال گسترش است و تا چند سال آینده این عامل خطر، موجب مرگ حدود 10 میلیون نفر خواهد شد.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در یک نگاه کلی می‌تواند گفت که استعمال سیگار، ورزش نکردن، مصرف زیاد چربی و چاقی و اضافه وزن، به عنوان عوامل خطر اصلی بیماری‌های مزمن شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مرگ و میرها در جهان قابل انتساب به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و سرطان است، تصریح کرد: در واقع باید گفت که بسیاری از مرگ و میرها در نتیجه استعمال دخانیات به ویژه سیگار به وجود می‌آیند.

رستگاری با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند کنونی مصرف سیگار در آاینده شاهد افزایش مرگ و میرهای ناشی از این عامل خطر خواهیم بود، تاکید کرد: برطبق برآوردها استعمال سیگار در مناطق مختلف جهان، روز به روز در حال گسترش است و تا چند سال آینده این عامل خطر، موجب مرگ حدود 10 میلیون نفر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیگار به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش دهنده خطر ابتلای بیماری‌های مزمن شناخته می‌شود و در آینده نزدیک ممکن است سیگار به مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و برخی دیگر از بیماری‌ها و حتی عامل اصلی مرگ و میر تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا