گوناگون

شاخص‌های توسعه حمل و نقل اصفهان به غلط نوشته شده است/راه‌اندازی اتوبوس‌های مجانی در هسته مرکزی شهر

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شیران ظهر امروز در نخستین کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای شهر قبل از اینکه نهادی خدماتی باشد یک مجموعه سیاسی است، اظهار داشت: در این راستا هنگامی که مسایل سیاسی در شورای شهر قوت بگیرد بسیاری از کارهای خدماتی با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه کمیته حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات در کمیسیون  حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد شده است، ادامه داد: این سه کمیته با توجه به حوزه کاری خود مشکلات و معضلات حمل و نقل و ترافیک شه اصفهان را بررسی کرده و نتایج را اعلام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل نخستین کمیته حمل و نقل با مسئولان شهرداری اصفهان را به نوعی ایجاد همدلی و یکپارچگی بین اعضای کمیسیون حمل و نقل شورا و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که حمل و نقل یک موضوع بین بخشی و در دسترس مردم است و از این رو باید برای رفاه بیشتر شهروندان به این امر توجه ویژه داشته باشیم.

اولویت‌بندی اجرای طرح‌های مورد نیاز حمل و نقلی در سطح شهر

وی با ارایه پیشنهاداتی به مسئولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: بررسی معابر اصلی شهر و اولویت بندی اجرای طرح‌های مورد نیاز در مناطق 15 گانه شهرداری امری ضروری است که باید در بودجه سال آینده این معاونت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شیران استفاده از روش‌های مدیریتی ترافیکی استاندارد در سطح بین‌الملل را برای کنترل ترافیک هسته‌های مرکزی شهر با توجه به بافت شبکه و وضعیت ترافیک شهر ضروری دانست و ادامه داد:  افزایش و ارتقای ایمنی عبور و مرور در شبکه‌های پر تردد در قطعات پر فعالیت سطح شهرها از جمله مدارس را نیز از دیگر الزامات مورد نیاز برای شهر اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی انجام طبقه‌بندی معابر در سطح شهر و اعمال تدابیر کنترل هدایت و ایمن سازی با توجه به نوع کاربری و افرادی که در معابر عبور و مرور می‌کنند را نیز از دیگر الزامات مورد نیاز در سطح شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: طبقه‌بندی معابر از مواردی است که به صورت مستقیم با سلامت افراد ارتباط دارد و از این رو دارای جایگاه ویژه‌ای است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ترافیک در خیابان‌های شهر ایمنی را بالا می‌برد، ادامه داد: شهر اصفهان از پتانسیل بالایی برای اجرای طرح‌های ترافیکی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار است و از این رو می‌طلبد که مسئولان با هماهنگی در اجرای این طر‌ح‌های نقش‌آفرینی کنند.

وی در ادامه با انتقاد از عدم وجود منابع معتبر در راستای مباحث ترافیکی و تصادفات در سطح شهر اصفهان گفت: دلایل پلیس راهور در خصوص علت یابی تصادفات کیلویی است و باید در این راستا اهتمام بیشتری را به کار گیرند.

شیران ارتقای کمی و کیفی حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی در همه گونه‌ها و ارتقای کارایی این نوع حمل و نقل را نیز ضروری عنوان کرد و بیان داشت: برای مثال باید توجه داشته باشیم که از زمانی‌که در شهر اصفهان خطوط‌ BRT راه‌اندازی شد تمام اعتبارات و توجه حمل و نقل عمومی به این سیستم معطوف شد در صورتیکه باید تمام سیستم حمل و نقل عمومی به صورت یکسان رشد کنند.

استفاده از شیوه‌های جدید در بازرسی از کارت‌های اتوبوس

وی عدم پرداخت 30 درصدی کرایه‌های اتوبوس در سطح شهر اصفهان توسط مردم را تاسف بار دانست و افزود: ضروری است که در بازرسی از کارت‌های الکترونیک از شیوه‌های جدیدی که هم حقوق مردم و هم حقوق شرکت اتوبوسرانی را در نظر بگیرد استفاده کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر اصفهان نیز امری ضروری است، افزود: هم‌چنین پیشنهاد می‌شود در برخی از قسمت‌های شهر و به ویژه هسته مرکزی به منظور کاهش ترافیک اتوبوس‌های مجانی را در هسته‌های پر تردد شهر راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و اجرای مدیریت سرعت در سطح شهر و محله‌ها و به ویژه نقاط حادثه خیز اظهار داشت: در این راستا باید بودجه مناسبی در سال آینده لحاظ شود.

شیران راه‌اندازی و صدور مجوز برای پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌‌ای را متناسب با فعالیت‌های روزانه و حجم ترافیکی موجود در مناطق دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر هیچ یک از پارکینگ‌های ایجاد شده در سطح شهر اصفهان متناسب با نیازهای محلات و خیابان‌ها ایجاد نشده است.

وی بالارفتن ایمنی، کاهش شکایات آلودگی صوتی و ارتقای کیفیت هوا را از شاخص‌های توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: متاسفانه در سطح شهر اصفهان شاخص‌های حمل و نقل به غلط نوشته شده است چرا که اضافه کردن متراژ خیابان‌های را از شاخص‌های توسعه می‌دانند.

عدم جانمایی مناسب پمپ‌های بنزین در اصفهان

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به عدم جانمایی مناسب بسیاری از پمپ‌های بنزین در سطح شهر اصفهان ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از پمپ بنزین‌های سطح شهر اصفهان استانداردهای لازم را ندارند و با جایگیری در دل محلات و خانه‌های مسکونی عامل افزایش سرطان شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید با خرید منازل مسکونی اطراف پمپ‌های بنزین سطح شهر و تبدیل آنها به پارکینگ‌های مکانیزه و یا حتی راه‌اندازی پمپ‌بنزین‌های سیار از آنها بهره‌برداری کند، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از پمپ بنزین‌های سطح شهر اصفهان علاوه بر مشکلاتی که برای سلامتی شهروندان ایجاد کرده‌اند ترافیک‌های سنگینی را نیز در سطح شهر ایجاد می‌کنند که نیاز به بازنگری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا