گوناگون

شبکه مردمی سلامت استان مرکزی پنج هزاربیمار صعب العلاج راحمایت می کند

81165503 5698032

ˈاحمد قربانیˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شبکه با هدف سیاستگذاری بهینه در استفاده حداکثری بیماران نیازمند از امکانات درمانی و بهداشتی و مشاوره ای شکل گرفته و هفت تشکل آن مستقر در اراک و 9 تشکل دیگر درشهرستانهای استان مرکزی فعال است.

وی اظهار کرد: این تشکل ترکیبی از فعالیت انجمن های هموفیلی، ریه، تالاسمی، دیابت، کلیوی، MS و سرطان است که ضمن آگاهی دادن و آموزش به مردم در خصوص اصول پیشگیری و غربالگری، حمایت دارویی و پاراکلینیکی شامل تسهیل در انجام سونوگرافی، سی تی اسکن، MRI، ماموگرافی، پزشک هسته ای و فیزیوتراپی را انجام می دهد.

وی افزود: هر کدام از این انجمن ها در ارتباط با خدمات دارویی، براساس درآمدها و کمک های معاونت دارو و مددکاری بیمارستان ها عمل می کنند.

وی گفت: انجمن سرطان استان مرکزی عضو انجمن ملی سرطان کشور است و بطور مستقل فعالیت می کند و سه شعبه در شهرستانهای تابعه این استان دارد.

قربانی بیان داشت: سرطان سینه برای خانم ها و سرطان پوست برای آقایان بیشترین فراوانی شیوع ابتلا به این بیماری صعب العلاج در سطح استان مرکزی است.

وی با تاکید بر توسعه غربالگری برای کاهش هزینه های بیماری و افزایش کیفیت زندگی بیماران صعب العلاج گفت: با روش های بسیار کم هزینه و معاینات دوره ای می توان تا حد زیادی پیش از از بروز پیامدهای سنگین بیماری از آنها پیشگیری کرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی افزود: شیوه زیست ناسالم شامل عادات غذایی پرچرب و شیرین ، مصرف زیاد نمک، فست فودها و کم تحرکی از عوامل پایه بروز بیماریهای صعب العلاج است که شبکه سلامت استان فرهنگ سازی اصلاح رفتاری را در سرلوحه کار خود دارد.

قربانی خاطرنشان کرد: ابلاغ هفت بسته سلامت دولت و اجرایی شدن آن در نظام بهداشتی و درمانی فصلی تحول ساز در این حوزه است به ویژه که یکی از محورهای این بسته تحت حمایت قرار گرفتن هجده بیماری صعب العلاج و پر هزینه است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات انجمن های حوزه سلامت استان مرکزی درخواست مالیات از موسسات مردمی سلامت است در حالیکه موضوع سلامت از موارد 14 گانه برون رفت مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این انجمن هابه مساعدت و همکاری خیرین و دولت نیاز مبرم دارد.ک/3

588/560/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا