گوناگون

شجاعت شهید مطهری مثال زدنی است/ منافقین تاب سخنان مطهری را نداشتند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همایش اسوه های فرهنگ و دانش با حضور مسئولان، اساتید و نخبگان دانشگاهی و دانشجویان ورامینی در دانشگاه علمی کاربردی ورامین برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: شهید مطهری هیچگاه از حدود الهی فراتر نرفت و با شاگردانش دوست و رفیق بود و در برابر انحرافات می ایستاد.

ایستادگی و بردباری شهید مطهری زبانزد بود

استاد حوزه و دانشگاه افزود: هفته معلم به نام شهید مطهری که یک تئوری پرداز بود مزین شده است و باید قدر و مقام معلم و استاد گرامی داشته شود زیرا اگر بالندگی، نشاط و فرهیختگی اساتید و معلمان نباشد دستگاه تعلیم و تربیت از هیچ کارایی برخوردار نیست.

وی ایستادگی و بردباری این شهید بزرگوار در برابر حیله دشمنان داخلی را از نقاط قوت استادمطهری دانست و گفت: منافقین تحمل سخنان حق شهید مطهری را نداشتند و  ایشان را به شهادت رساندند.

ادیب یزدی تأکید کرد: شجاعت شهید مطهری مثال زدنی است و در شرایطی از اسلام ناب محمدی دفاع می‌کرد که بخش عمده‌ای از فضای دانشگاه تحت سلطه افکار پوچ غربی و جریانات انحرافی بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید مطهری شخصیتی عظیم داشتند به گونه ای که هر جلسه از کلاسهای درس ایشان برابر ده‌ها جلسه درس دیگران بود ادامه داد: شهید مطهری شخصیتی وارسته، الهی و برجسته بود و باید در هفته معلم افکار، اندیشه‌ها و کتاب‌های این شهید بزگوار مورد توجه قرار گیرد.

اساتید دانشگاه در جهاد علمی کشور نقش بسزایی دارند

محسن ممیزی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: معلمی شغل انبیا است و معلمان پرچمدار تعلیم و تربیت در نظام اسلامی هستند و اساتید دانشگاه  همواره تلاش می کنند تا از جوانان به عنوان امانت‌هاي الهي به بهترين نحو ممكن مواظبت كنند تا نسلي تربيت شود كه موجبات رشد و شكوفايي كشور عزيزمان را فراهم آورد.

رییس دانشگاه علمی کابردی ورامین افزود: ارتقای سطح فرهنگی، معنوی و علمی جامعه، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه معلمان و اساتیدی  است که همواره با تحمل دشواری‌ها، برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی به یاری نوجوانان و جوانان می‌شتابید.

وی با اشاره به وظیفه خطیر اساتید دانشگاه در عصر حاضر بیان داشت: تعلیم و آموزش از دیدگاه اسلام عبادت محسوب می‌شود و با توجه به نقش آفرینی اساتید در علم آموزی، این قشر جایگاه بلند و ویژه ای دارند.

این مسئول دانشگاهی متذکر شد: نامگذاری هفته استاد و معلم بر اساس سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری وظیفه تک‌تک اساتید و معلمان کشور را دو چندان کرده است، تمام اساتید و معلمان عزیز با الگو قرار دادن منش‌های استاد شهید مرتضی مطهری در جهت تعلیم و تربیت شاگردان خود بکوشند.

ممیزی تأکید کرد: همه باید در جهت کسب علم و فن آوری و پژوهش در این زمینه تلاش کرده  و کرسی‌های علمی دنیا را فتح کنیم و بهترین مقابله و پاسخ به دشمنان این نظام و انقلاب که می خواهند مانع پیشرفت و توسعه فکر و علمی کشور باشند، تلاش و جهاد در سنگر مقدس علم و دانش است و جهاد  علمی  با محوریت اخلاق اسلامی لبیک به ندای رهبری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا