گوناگون

شرط رئیس مجلس عراق برای وضعیت فوق العاده

یک منبع آگاه در مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد رییس این نهاد موافقت اصولی خود را با درخواست نخست وزیر برای اعلام وضعیت فوق العاده در کشور اعلام کرده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر این منبع مسئول که نامش ذکر نشده است افزود مجلس نمایندگان عراق از نوری مالکی نخست وزیر برای شرکت در جلسه پنجشنبه این مجلس برای بررسی درخواست اعلام وضعیت فوق العاده دعوت کرده است . به دنبال سقوط استان نینوا و چند منطقه دیگر و کنترل داعش بر این مناطق نوری مالکی از مجلس نمایندگان عراق درخواست کرد با اعلام وضعیت فوق العاده موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری عراقی نهرین از بغداد ، این مسئول افزود اسامه النجیفی رییس مجلس عراق موافقت اصولی خود را با این درخواست مالکی اعلام کرده است اما گفته است تا زمانیکه این درخواست در چارچوب یک معامله (بده بستان)مطرح نشود با رای گیری در مجلس درباره این درخواست موافقت نخواهد کرد زیرا اعلام وضعیت فوق العاده سبب می شود تمامی اختیارات حکومتی در دست نوری مالکی قرار گیرد و اختیارات دیگران سلب شود.

شایان ذکر است وصول درخواست دولت و ریاست جمهوری عراق برای اعلام وضعیت فوق العاده روز گذشته از سوی مجلس نمایندگان عراق اعلام شد و اسامه النجیفی دیروز اعلام کرد موافقت با درخواست دولت براساس قانون اساسی شروطی دارد: مدت آن یک ماه باید باشد و ظرف 15 روز نیز نتایج اعلام وضعیت فوق العاده اعلام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا