گوناگون

شماره ده‌‌هایی که تفاوت ایجاد می کنند

2399370 718به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در تب بالای جام جهانی تصادفی نیست، اگر بازیکنانی که شماره 10 روی پیراهنشان حک شده، تصمیم‌گیرنده اصلی تیم خود باشند. با نگاهی به برخی تیم‌های بزرگ در جام جهانی و صرف نظر از نتایج کسب شده در این تیم‌ها مشخص است که بازیکنان شماره 10 هر تیم عملا به بازیکن کلیدی و تصمیم گیرنده و تاثیرگذار آن تیم تبدیل شده‌اند.

مسی، نیمار، جیمز (خامس) و اسنایدر، همه بازیکنان سرشناسی هستند و البته همه با شماره 10 بازی می‌کنند.

همه بازیکنان شماره 10 در این جام از ابرستارگان و مهره‌های کلیدی تیم خود بوده‌اند. جام جهانی مرحله گروهی خود را پشت سر گذاشته و بازی‌های بسیار حساس و نفسگیر در دور حذفی کلید خورده است.

پیراهن شماره 10 از قدیم در فوتبال اهمیت داشته و این شماره به بازیکنی داده می‌شود که در میان سایر بازیکنان شخصیت مهم‌تری دارد و می‌تواند برای کل تیم تصمیم بگیرد. بیشترین درگیری‌ لفظی و تاکتیکی بین مربیان و بازیکنان شماره 10 در تاریخ جام جهانی گزارش شده است.

از جیمز (خامس) ستاره شماره 10 کلمبیا شروع کنیم که با درخشش خود کلمبیا را به جمع 8 تیم برتر دنیا رسانده است. مسی و نیمار شماره 10 نیز دیگر معرف همه هواداران فوتبال ناب در لالیگا هستند.

در ترکیب تیم هلند نیز هر چند بازیکنان بزرگ و اثرگذار کم نیستند، اما اسنایدر، ستاره کلیدی تیم هلند از دید فان خال یک مهره تصمیم‌گیرنده و طراح حملات تیم محسوب می‌شود.

از دیگر شماره ده‌‌های معروف در دنیای فوتبال می‌شود به رویس در کاستاریکا اشاره کرد و ریبری در فرانسه، هازارد در بلژیک، مولر در آلمان و همچنین دوس سانتوس در مکزیک.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا