گوناگون

شهرستان تهران جایگاه مناسبی دراعتبارت تملک دارایی ملی و استانی ندارد

81228319 5807612

عیسی فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود 40 درصد کل اعتبارات تملک عمرانی درسال 92 به شهرستان تهران اختصاص یافت که این مبلغ تاپایان تیرماه 93 به طور کامل جذب خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تاکنون درسال جاری تخصیص جدیدی نداشته ایم عنوان کرد: امیدواریم درسال 93 از تخصیص های بهتری برخودار شویم چرا که نیاز تهران بیش ازاین اینهاست ولی با این حال تنها می توانیم از درصدی از اعتبارات تملک دارایی برخوردار شویم.

فرهادی تصریح کرد: بخش اعظم اعتبارات مورد نیاز از محل درآمدهای شهرداری تهران جبران می شود اما باید پیگیری کرد تا بودجه واقعی تهران در تملک دارایی ها جذب شود.

فرماندار تهران گفت: اعتبارت تملک دارایی در بخش های ایجاد فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی، بخش آب و فاضلاب و بخش محیط زیست، منابع طبیعی و امثال اینها مورد مصرف پیدا می کند.

وی اظهار کرد: این اعتبارات همچنین به بازسازی روستاها، جاده های روستایی، آب روستایی و سایر خدماتی که باید در روستاها ارائه شود تخصیص داده می شود .

معاون استاندار تهران باتاکید بر این مطلب که جایگاه شهرستان تهران در جذب اعتبارات تملک دارایی ملی و استانی شایسته نیست بیان داشت: باید تلاش کرد شهرستان تهران جایگاه خود را در اعتبارات ملی و استانی پیدا کند.

به گفته وی، طرح های تملک دارایی های سرمایه ای (طرح های عمرانی) ظرفیت سازی سرمایه گذاری از طریق بخش عمومی را نشان می دهد و اعتبارات طرح های عمرانی در دو سطح ملی و استانی ارائه می شوند.

وی گفت: اعتبارات عمرانی لایحه بودجه سال 1392 با اعتبار حدود 373 هزار میلیارد ریال، در مقایسه با قانون بودجه سال 1391 (397 هزار میلیارد ریال)، حدود 6 درصد کاهش یافته است، این در حالی است که میزان رشد اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای در لایحه سال 1392 نسبت به پیش بینی عملکرد بودجه سال 1391 (111 هزار میلیارد ریال ) برابر با 236 درصد است.

فرهادی افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در لایحه بودجه سال 1392 مبلغ 96 هزار میلیارد ریال است و نسبت به قانون بودجه سال 1391 حدود 27 درصد رشد کرده است.

تهرام/9977**1565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا