گوناگون

شورای شهر مجددا پیگیرطرح ساماندهی پرنده فروشی‌های اصفهان می‌شود/ تقدیر از نقدهای منصفانه خبرگزاری مهر

احمد شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساماندهی پرنده‌فروشی‌های سطح شهر اصفهان به بخش ساماندهی مشاغل شهری و میادین میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان بر می‌گردد که تاکنون اقدامات خوبی در حوزه مشاغل مختلف شهری انجام داده است.

وی از پیگیری و ساماندهی این بخش از شهرداری در ساماندهی طلاسازان، موزائیک سازان در منطقه 2 اصفهان، ساماندهی صنف لوازم یدکی در شهرک شاهپور خبر داد و گفت: به حق و انصاف در هیچ شهری به این میزان در ساماندهی مشاغل شهری اقدامات جدی صورت نگرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تاکنون شکایتی از ساکنان محله هایی که در آنها پرنده فروشی قرار دارد، گزارش نشده است، تصریح کرد: پرنده فروشی و ” کبوتر بازی”  به دلیل فضولاتی که دارد سبب بروز بیماری های خاص از جمله تنگی نفس یا آنفلوانزای مرغی برای فرد و همچنین اطرافیان به علت نگهداری طیور می‌شود که لازم است اقدام جدی در این عرصه انجام بگیرد.

شریعتی در پاسخ به اینکه طرح ساماندهی پرنده‌فروشی‌های اصفهان چند سالی است که در شورا مطرح شده اما شاهد عملیاتی کردن آن و ایجاد محلی در خارج از شهر برای انتقال پرنده‌فروشی‌ها نبودیم، گفت: این مصوبه در شورای سوم مطرح بوده و در هفته آینده این طرح در دستور کار مجدد شورا قرار می‌گیرد تا اگر همچون مصوباتی دیگر به اجرا در نیامده است، مراحل را بررسی و عملیاتی کنیم.

وی همچنین در ارتباط با اینکه چرا شورا برای جلوگیری از تولید مرغ آنتی بیوتیک در اصفهان وارد عمل نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه در کمسیون بهداشت و سلامت شورا، کمیته غذای سالم تشکیل داده شده بنابراین جلسه‌ای را هفته گذشته با حضور تمام مدیران و متولیان امر غذای سالم در اصفهان برگزار کردیم که در خصوص راهکارهای برای فرهنگ سازی مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک در خانوارهای اصفهان به تبادل نظر پرداختیم.
 

پیشنهاد جای دادن مرغ بدون آنتی بیوتیک در سبد کالای مردم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به اینکه آیا فکر نمی کنید جای دادن مرغ بدون آنتی بیوتیک در سبد کالا و سبد امنیت غذایی مردم که اخیر به تصویب رسیده بهترین راهکار برای فرهنگ سازی مصرف این نوع مرغ توسط خانوارها است، گفت: این یک پیشنهاد بسیار خوبی است که این موضوع با مسئولان امر در شورا طرح می شود.

وی اظهار داشت: در راستای فرهنگ سازی مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک در خانوارهای اصفهانی، سعی شده در تعاونی های تحت پوشش ادارات دولتی مرغ بدون آنتی بیوتیک توزیع شود.

شریعتی تاکید کرد: اگر چه هزینه مرغ بدون آنتی بیوتیک بین 1500 تا 3000 هزار تومان بیشتر از مرغ های معمولی است اما مصرف کنندگان باید بدانند با استفاده از این مرغ بدن را در مقابل بیماریها مقاوم می سازند که امید است با ورود مرغ های بدون آنتی بیوتیک در سبد کالا فشار هزینه بیشتر را بر دوش دولت بگذاریم.

تشکر نایب رئیس شورای شهر اصفهان از پیگیری‌های منصفانه خبرگزاری مهر

وی از اخبار منصفانه و پیگیری‌های خوب خبرگزاری مهر در حوزه امور شهری و اجتماعی تشکر کرد و گفت: انعکاس به جا و بدون دخل و تصرف اخبار در این رسانه به ویژه امور شهری و شهرداری در این خبرگزاری جای تقدیر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا