اخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به مشخصات فنی «شورولت کوروت استینگری Z51» + عکس

به گزارش میهن پست –  وقتی در یک کوروت استینگری را باز می‌کنید، با بوی رزین پلاستیک مواجه می‌شوید. اگر از بوی ناخوشایند خودرو شکایت داشته باشید، شاید جنرال‌موتورز باید مانند مرسدس‌بنز کلاس S از یک پخش‌کننده عطر استفاده کند، یا اینکه یک مدل کانورتیبل از کوروت استینگری انتخاب کنید. سقف کانورتیبل تنها ۲۱ ثانیه طول می‌کشد که کاملاً جمع شود. همین‌طور با شروع پروسه می‌توانید راه بیفتید؛ چرا که سقف تا سرعت زیر ۴۸ کیلومتر بر ساعت به کار خود ادامه می‌دهد و احتمالاً تا خارج شدن از پارکینگ به این سرعت نخواهید رسید.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

وقتی پشت فرمان این خودرو  می نشینید ، تا زمانی که با  آینه به عقب نگاه نکنید، فرق بین کانورتیبل و کوپه را متوجه نخواهید شد. شاید با جاگیری سقف کوپه در صندوق عقب، به همان اندازه آفتاب دریافت کنید؛ ولی راحتی و سرعت عملکرد جمع شدن سقف کانورتیبل با پنل سه‌تکه سقف کوپه قابل‌مقایسه نیست. همین موضوع باعث می‌شود که از رانندگی با سقف باز لذت بیشتری ببرید.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

با این اوصاف، به مدل کانورتیبل، ایراداتی  نیز وارد است. از جمله اینکه این مدل مخزن سوخت کوچکی دارد و برای شرایط مسابقه مناسب نیست و هنگام بالا بودن سقف ظاهر عجیب و غریبی پیدا می‌کند. به‌علاوه، همانند هر سقف از جنس مصالح نرم، نگرانی‌هایی از بابت امنیت خودرو وجود خواهد داشت. ولی در همین حال، نگرانی بابت عملکرد خودرو وجود ندارد.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

شورولت وقتی C7 کوروت را به بازار معرفی کرد، تصمیم گرفت که مدل کانورتیبل کاملاً عملکرد مشابه مدل کوپه داشته باشد. بررسی این خودرو نیز همین موضوع را نشان خواهد داشت.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

در هر دو مدل کوپه و کانورتیبل در مدت ۳/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند؛ ولی در تست یک‌چهارم مایل، کانورتیبل یک‌دهم ثانیه از مدل کوپه عقب‌تر است و در ۱۲/۳ ثانیه این مسافت را با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که این سرعت نهایی حدود ۱/۶ کیلومتر بر ساعت کمتر از مدل کوپه است. در تست لغزش در پیچ، هر دو مدل نیروی 1.0g را نشان داده‌اند. البته سرعت نهایی کوپه به دلیل وضعیت بهتر آئرودینامیک کوپه ۴/۸ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. ولی با این وجود، سرعت نهایی کانورتیبل با محدودیت دراگ به میزان ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت، سرعت چندان کمی نیست. در واقع، این سرعت حدود ۱۱ کیلومتر بر ساعت بیشتر از جگوار اف‌تایپ و حتی ۳/۲ کیلومتر بیشتر از میزان در پورشه باکستر S است.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

سوپر خودرو کوروت استینگری وقتی با حالت اسپرت وارد خیابان می‌شود، رفتار خشن از خود نشان می‌دهد؛ مخصوصاً اگر پکیج عملکرد اگزوز را مانند خودروی تست اضافه کرده باشید (۱۱۹۵ دلار) که در این صورت هم سر و صدای بیشتری از موتور خواهید شنید و هم شتاب بیشتری خواهید داشت. البته باید در استفاده از قدرت این خودرو محتاط باشید؛ چرا که با پیشرانه ۴۶۰ اسب‌بخار و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور از یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 طرف هستید.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

قیمت پایه مدل ۲۰۱۴ این خودرو با کیت Z51 به اندازه ۶۲۹۹۵ دلار است و کانورتیبل‌های غیر Z51، از ۵۸ هزار و ۹۹۱ دلار شروع می‌شوند. کوروت با سیستم فرمان فوق‌العاده‌ای که دارد، هیجان زیادی در رانندگی به همراه خواهد داشت و بیشتر از اینکه یک ربات بدون احساس باشد، به نظر می‌رسد یک موجود زنده با طراوت و شاداب باشد.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

ننابراین مسئله راحتی در سال‌های گذشته، از اولویت کمتری برخوردار بوده، ولی بهینه‌سازی‌های انجام شده در کابین و صندلی‌ها، باعث شده تا این کوروت بیش از پیش یک خودروی راحت و دلپذیر باشد.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

البته تعویض هنوز نیاز به یک بازوی قوی دارد و همچنین محل آزاد بین دنده سوم و چهارم برای دسته‌دنده، باعث می‌شود تا دقت بیشتری در تعویض دنده‌ها نیاز داشته باشید؛ در همین حال، خودرو خودش راحت‌تر و بدون معطلی وارد دنده سه خواهد شد. البته اگر به دنبال محیطی راحت و بدون دردسر در کابین هستید، بهتر است به سراغ خودروهایی غیر از اسپرت بروید.

شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل
شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

مشخصات:

نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در رودستر.
قیمت مدل تست: ۷۶۴۶۵ دلار (قیمت پایه: ۶۲۹۹۵ دلار)
نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم.
گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۶۳۰/۴۵ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۷ دنده دستی.

ابعاد این خودرو:

فاصله محوری: ۲/۷۱ متر.
طول ماشین: ۴/۴۹ متر.
عرض: ۱/۸۸ متر.
ارتفاع: ۱/۲۳ متر.
وزن کلی: ۱۵۸۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت این خودرو:

صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۹ ثانیه.
صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۳ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۸۶/۴ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۲/۰۶ متر.

مصرف سوخت این خودرو:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۸/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

منبع:motortrend

First Test: 2014 Chevrolet Corvette Stingray Z51 Convertible

There are some cars that just elicit responses from those nearby. Usually these cars are pretty exotic. The Mercedes-Benz SLS AMG usually gets thumb-ups, as does the McLaren 12C, but in my time at Motor Trend, never has something as seemingly common as a Chevrolet Corvette Convertible generated so many reactions from pedestrians and other drivers — especially in Los Angeles. To be fair though, this is a pretty special ‘Vette, as this look-at-me yellow 2014 Chevrolet Corvette Stingray Z51 Convertible is among the quickest Corvette convertibles we’ve ever tested.
More on Motortrend.com:
It’s Morphin’ Time: Watch Corvette, Mustang Evolve Through the Years
Even when not exploiting its 460-hp LT1 V-8, the new Corvette Stingray Z51 Convertible is an attention magnet. Maybe it’s the ‘Vette’s bright-yellow paint, or maybe it’s the fact that the new Corvette Stingray is arguably the best-looking Corvette since disco was a thing. Whatever it is, the drop-top Stingray turns heads. A simple drive to the grocery store resulted in an Accord pacing me, with its backseat passengers snapping pictures. Neighbors knocked on my door to check it out. Parked out on Santa Monica’s Main Street on a Friday night and I got questions galore – everything from “Is that a Ferrari?” (Nope) to “Are you a DJ?” (Negative). The most remarkable thing about all this attention is that it was mostly from younger generations. For the first time in my lifetime, the Corvette actually appeals to younger drivers whose only real car-related concern could be when their next Lyft arrives.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا