گوناگون

صادرات بیش از 70 درصد ورنی تولیدی ارسباران

فرماندار اهر گفت: هم‌اکنون بیش از 70 درصد محصولات تولیدی ورنی در منطقه به کشورهای اروپایی، حاشیه‌ی خلیج‌فارس و آسیای میانه صادر می‌شود و 30 درصد نیز به مصرف داخلی می‌رسد امید است با تداوم این برنامه‌ریزی بتوانیم با افزایش صادرات نسبت به افزایش درآمد ورنی‌بافان کمک شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی،«رضا صدیقی» در آئین افتتاحیه ششمین جشنواره‌ی ورنی، در مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین اهری گفت: منطقه‌ی ارسباران و شهرستان اهر از دیرباز به‌عنوان مرکز تولید ورنی و دیگر صنایع دستباف عشایری از جمله گلیم و جاجیم مطرح بوده و این قشر خدوم و زحمتکش بافت ورنی را یکی از مشاغل اصلی عشایر و روستائیان پس از دامداری می‌دانند.

وی، ورنی‌بافی را یکی از صنایع مهم درآمدی این قشر تلاشگر بخصوص زنان و دختران عشایر برشمرد.

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و تدوین راهکارهای عملی و اصولی در تأمین مواد اولیه مرغوب و ارزان، خرید مستقیم تولیدات، اعطای سرمایه در گردش با تسهیلات کم بهره و تداوم بیمه‌ی ورنی‌بافان برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت رفاه حال این قشر ساعی گام‌های اساسی برداریم.

صدیقی برگزاری جشنواره‌ی ورنی و صنایع‌دستی در شهرستان اهر را گامی عملی در راستای توانمندی‌های صنایع‌دستی عشایری و روستایی شهرستان اهر و منطقه ارسباران برشمرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا