گوناگون

صدا و سیما باید مباحث محلی را به صورت صادقانه و شفاف بیان کند

به گزارش خبرنگار مهر، در پی پخش برنامه پایش که شب یکشنبه از رسانه ملی و موضوع این برنامه به منظور بررسی مشکلات شرکت “گیتی پسند” که بسیاری از مردم اصفهان طی سالهای اخیر سرمایه گذاری هایی را در این شرکت تولیدی داشته اند اما به واسطه برخی مشکلات موجی از نگرانی های مردمی در شهر اصفهان به راه افتاد، حاجی دلیگانی یکی از نمایندگان استان اصفهان به عنوان مهمان تلفنی، روی خط این برنامه آمد و انتقاداتی را در خصوص عملکرد شبکه استانی اصفهان بیان داشت.

در پی این انتقادات حاجی دلیگانی، که بارها مورد تاکید مردم اصفهان نیز بوده است و آنها از عدم شفاف سازی این شبکه استانی در خصوص مسائل و مشکلات مختلفی که در استان رقم خورده، انتقاداتی را به عملکرد صدا و سیمای محلی دارند، خبرنگار مهر در مورد جزئیات این روند در صدا و سیما و انتقاد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه فعالیت و پوشش برنامه های این برنامه گفتگویی را با نماینده شاهین شهر در این خصوص انجام داده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: مشی صدا و سیمای اصفهانی مشی ای است که هیچ گاه به عنوان یک رسانه به وظیفه و رسالت خود عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه چرا صدا و سیمای ما باید به صورتی عمل کند که یک رسانه خارجی بتواند از مسائل و مشکلات استان سوء استفاده کند، تصریح داشت: صدا و سیما باید مباحث محلی را به صورت صادقانه و شفاف بیان کند و مردم را در جریان این مباحث قرار دهد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر از طریق رسانه ملی مباحث و مشکلات شفاف سازی شود مردم به صورت دقیق از اوضاع و وقایع استان مطلع می‌شوند و راحت در جریان این مسائل قرار می‌گیرند، اضافه کرد: اما عملکرد ضیف صدا و سیمای اصفهان سبب شده که مردم به سمت رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب کشیده شوند و صدا و سیما باید اطلاعات مورد نیاز مردم را تامین کند اما صدا و سیمای اصفهان از بیان واقعیات ترس و واهمه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که تمامی رسانه‌های استانی کشور در مورد مباحث آب اطلاع رسانی می‌کردند صدا و سیمای اصفهان در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرد، گفت: برنامه‌های زنده‌ای که پخش می‌شود به یک طیف خاص اختصاص دارد و مسائل و مشکلات مردم باید به صورت زنده و با برنامه‌های از پیش تهیه شده پخش شود و نقش صدا و سیما شفاف سازی در حوزه مباحث مختلف است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: یک ترس و واهمه در صدا و سیمای اصفهان حکم فرما است که باعث شده به بیان واقعیت نپردازند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد خاص از این مسائل برای بیان مسائل خاص و به صورت یک طرفه استفاده می‌کنند و اطلاع رسانی باید به موقع انجام شود و تمام مسائل استان شفاف سازی شود، اضافه کرد: عملکرد ضعیف صدا و سیما سبب شده که یکسری رسانه‌های بیگانه به صورت پردازش شده از مباحث سوء استفاده کنند و منافع مربوط به خودشان را به صورت پردازش شده به خورد مردم دهند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا