گوناگون

صرفه جویی بهترین راه مقابله با مشکلات آبی در آذربایجان غربی است

81156756 5682277

هادی بهادری روز پنجشنبه در بازدید از مخزن سد شهرچای و تصفیه خانه ارومیه افزود: با توجه به کمبودهای موجود در این بخش، باید صرفه جویی در این خصوص در دستور کار جدی شهروندان قرار گیرد.

وی یادآور شد: با این روند ذخایر آبی، امسال با مشکل آب در حوزه های مختلف در استان مواجه می شویم و باید این امر را جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: میزان بارش در استان در سال آبی جاری با کاهش 20 درصدی همراه بوده که این کاهش، هشدار جدی برای کمبود منابع آبی در استان است.

وی با اشاره به تامین بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مردم ارومیه از سد شهرچای این شهر، اظهار کرد: میزان آب موجود در مخزن این سد، 65 میلیون مترمکعب کمتر از حجم آن است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر در مخزن 220 میلیون مترمکعبی این سد، 155 میلیون مترمکعب آب وجود دارد.

بهادری به اولویت های اجرایی استان در حوزه آب اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های نجات بخشی دریاچه ارومیه، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در شهرهای مختلف استان، تصفیه خانه شماره 2 ارومیه و آبرسانی به خوی از جمله این اولویت هاست.

ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان غربی، نزدیک به 800 هزار نفر جمعیت دارد و آب شرب مورد استفاده مردم این شهر از طریق سد تعبیه شده بر روی رودخانه شهرچای و شبکه آن به همراه تصفیه خانه ها تامین می شود.

بخش دیگری از این آب نیز از طریق تعدادی چاه مورد استفاده شرکت آب و فاضلاب شهری ارومیه تامین و وارد مدار می شود.

سد شهرچای ارومیه در 28 اردیبهشت ماه سال 84 مورد بهره برداری قرار گرفته و در 9 سال گذشته، نقش بسزایی در تامین آب ارومیه داشته است.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا