گوناگون

صنایع اردبیل به شهرک ها و نواحی صنعتی هدایت شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسداله محسن زاده بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اراضی حفاظت شده فندقلوی نمین در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: هم اکنون برخی از نواحی و شهرک های صنعتی استان از جمله ناحیه صنعتی بیله سوار و نیز پارس آباد خالی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان اراضی ملی بویژه اراضی مرکز استان برای ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی افزایش یافته است، تاکید کرد: باید متقاضیان صنایع تولیدی جدید نیز برای سرمایه گذاری در داخل شهرک ها ترغیب و تشویق شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان این مهم را در راستای حفظ و جلوگیری از خسارت به محیط زیست نیز موثر دانست و ادامه داد: در زمینه معادن نیز تاکنون 500 مجوز معدن در استان صادر شده که از این تعداد فقط 119 معدن فعال است.

وی بر لزوم پایش معادن استان تاکید کرد و بیان داشت: باید معادن غیرفعال و نیز غیراقتصادی برای جلوگیری از خسارت بیشتر به اراضی ملی شناسایی و ساماندهی شوند.

محسن زاده همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با حوزه جنگل و توسعه آن در استان تصریح کرد: این استان بالغ بر 63 هزار هکتار جنگل دارد که در سه ناحیه هیرکانی، ارسبارانی و ایرانی – تورانی واقع شده است.

وی فندق، بلوط، راش، زبان گنجشک و… را از گونه های جنگلی استان برشمرد و تاکید کرد: تاکنون برای بیش از 45 هزار هکتار از جنگل های واقع در ناحیه هیرکانی و ارسبارانی طرح مطالعاتی تهیه شده است.

محسن زاده با اشاره به اخذ ردیف اعتباری از محل اعتبارات طرح صیانت شمال برای جنگل های فندقلو واقع در شهرستان نمین متذکر شد: هزار و 218 هکتار طرح توسعه درختکاری نیز در قالب پروژه های جنگلکاری در استان اجرا شده است.

وی توسعه، احیاء و غنی سازی جنگل های موجود استان به مساحت 700 هکتار را از دیگر قادامات سازمان در حوزه جنگلی استان عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون سالانه 1.5 میلیون اصله نهال نیز در چهار نهالستان فعال استان تولید و توزیع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا