گوناگون

صندوق مهر امام رضا(ع) از جوانان با انگیزه و جویای کار حمایت می کند

81211089 5778006

«قهرمان غلامی» روز یک شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار کرد: این صندوق که از سال 85 پس از تلفیق سه صندوق خرد در حوزه کسب و کار با رویکرد حمایت از اشتغال جوانان فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون عملکرد قابل قبولی در کشور داشته است.

وی ادامه داد: انحراف از تسهیلات پرداختی صندوق بسیار ناچیز و در حد صرف نظر است به گونه ای که می توان به روشنی بر موفقیت آمیز بودن تسهیلات و جذب آنها اذعان کرد.

وی افزود: صندوق مهر رضا (ع) در استان ایلام نیز از لحاظ طرح هایی که با استفاده و کمک از تسهیلات این موسسه مالی راه اندازی شده بسیار خوب عمل کرده و اکنون 90 درصد از آنها فعال و در حال فعالیت است.

غلامی اضافه کرد: برای بهتر شدن وضعیت اشتغال از ناحیه پرداخت تسهیلات و راستی آزمایی به طور مشخص دانشگاه های اصفهان و علامه طباطبایی تهران بررسی های علمی و پژوهشی در این زمینه انجام دادند که نتیجه آنها حاکی از عملکرد موفق و عالی صندوق بوده است.

مدیر ساماندهی صندوق مهر رضا (ع) گفت: به پشتوانه مطالعه و بررسی های علمی سال جاری، این صندوق اکنون رویکردی جدید در پیش گرفته که موثرتر و تخصصی تر از گذشته در حوزه کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی به ویژه در مناطق محروم و روستایی عمل می کند.

وی ادامه داد: حضور فعال و پیگیر مدیریت استان و همچنین ظرفیت های مناسب در ایلام، این استان را به عنوان نخستین استان کشور که مورد حمایت ویژه صندوق خواهد بود، مد نظر قرار داده است.

غلامی تاکید کرد: هم دولت و هم نظام تلاش دارند که با ایجاد اشتغال پایدار و تعادل سازی آن رضایت مندی در جامعه ایجاد شود.

وی گفت: در جامعه ای که امنیت وجود داشته باشد و چالش نباشد می توان به راحتی سرمایه گذاری موفقی انجام داد.

وی اظهار کرد: اشتغال سبب جلوگیری از مهاجرت و حفظ امنیت در مناطق مختلف کشور و رونق تولید و دلگرمی جوانان و شور و نشاط جامعه می شود.

مدیر ساماندهی صندوق مهر رضا (ع) کشور ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه ای که در سطح ملی با دستگاه های وزارت جهاد کشاورزی، صندوق اعتباری هنر، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور، میراث فرهنگی، بسیج علمی و سه شرکت بخش خصوصی منعقد شده تلاش می شود برای ایجاد اشتغال جوانان گام های بلند برداشته شود.

غلامی بیان کرد: رویکرد صندوق جلوگیری از پرداخت تسهیلات به فرد و حمایت از پرداخت تسهیلات به شبکه های منجر به کسب و کار و پشتیبان است.

وی افزود: منبع درآمد صندوق مهر رضا (ع) وصول اقساط است که به هر میزان اقساط بیشتر دریافت شود وام های بیشتری هم پرداخت خواهد شد.

وی یاد آور شد: سال گذشته 100 درصد اقساط تسهیلات محقق شد که امسال نیز به استان هایی که بتوانند 100 درصد اقساط تسهیلات خود را وصول کنند معادل مبلغ دوباره به چرخه تسهیلات استان اختصاص داده می شود.

مدیر ساماندهی صندوق مهر رضا (ع) کشور ادامه داد: این صندوق نمادی از ایجاد کسب و کارهای خرد و حمایت از آنهاست که امید می رود در راستای ایجاد اشتغال پایدار جوانان کشور موثر باشد. ک/3

7177/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا