گوناگون

ضرورت تبدیل گفتمان رهبری به برنامه اجرایی/مسئولان کشور در کارهای خود به اسناد بالادستی توجه کنند

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری در همایش رونمایی از منظومه گفتمان پیشرفت اسلامی که در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد ضمن تقدیر از مؤسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنده دورادور با کارهای این مؤسسه آشنا هستم و خوشحالم که امروز نتیجه یک مرحله از کارشان را عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد یا غصه گذشته را می‌خورند یا در خیال آینده به سر می‌برند، افزود: اما از آنچه در زمان حال نقداً‌ در اختیار دارند غافلند و این یکی از مشکلات عمومی ماست.

حداد عادل با تأکید بر اینکه ما باید قدر نعمت وجود مقام معظم رهبری را بدانیم یادآور شد: توجه به گذشته خوب است و فکر آینده هم باید بود اما این دو دغدغه نباید ما را از نعمت آنچه که در حال وجود دارد، غافل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری مواقع محبت بر معرفت غلبه پیدا می‌کند، افزود: یعنی آنقدر که افراد را دوست داریم اما خیلی نمی‌خواهیم آنها را بشناسیم چرا که شناختن کار سختی است و فکر کردن می‌خواهد.

حداد عادل با تأکید بر اینکه بنده عشق‌ورزی مردم به رهبر معظم انقلاب را کاملاً درک می‌کنم یادآور شد: اما تردید دارم که همه این عاشقان وقتی مقام معظم رهبری سخنرانی دارند و از تلویزیون نیز پخش می‌شود بنشینند و دقیق درباره آن تأمل کنند.

وی با بیان اینکه در طول 25سال گذشته که از رهبری مقام معظم می‌گذرد همیشه بین آنچه ایشان می‌فرمودند به عنوان قله نظام و‌ آنچه دولت‌ها عمل می‌کردند فاصله می‌بینیم گفت: واقعیت این است که دولت‌ها با الفاظ خیلی احترام‌آمیز یاد می‌کنند اما عموماً کار خود را انجام داده و در مسیری که رهبر انقلاب طراحی می‌کند حرکت نمی‌کنند.

حدادعادل با تأکید بر اینکه ملاک فقط تمجید لفظی نیست، اظهار داشت: پیروی از رهبری یعنی جای پای ایشان گذاشتن بسیار مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مسئولان کشور خیلی عادت ندارند در کارهای خود به اسناد بالادستی توجه کنند یادآور شد: این یکی از عیب‌های بزرگ ماست، قرآن کریم و معارف اسلامی به جای خود و قانون اساسی، سند چشم‌انداز بیست ساله، قانون بودجه سیاست‌های کلی نیز اسناد بالادستی ما هستند.

وی در ادامه سخنان خود ادامه داد: اگر این کار علاج نشود سکولاریسمی که از آن می‌ترسیم اتفاق می‌افتد یعنی مقام معظم رهبری به دینی بودن دعوت می‌کنند اما کارشناس کار خود را انجام می‌دهد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری به برخی از خصوصیات و ویژگی‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری این نظام خیلی خصوصیات بالا و والایی دارند و به نظر من مهمترین نکته‌ای که باید توجه کنیم این است که ایشان یک متفکر، نظام‌دهنده، نظام‌بخش و نظام‌ساز است.

وی بر همین اساس به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: ایشان مثل یک مؤلف کتاب به گونه‌ای سخن می‌گویند که جمله‌ای بی‌جهت وسط سخنرانی نباشد. یا یک مهندس برای آنچه سخنرانی می‌کنند.

حداد عادل با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم به آن منظومه ذهنی مقام معظم رهبری در اداره کشور دست یابیم، افزود: همین که مقام معظم رهبری آرمان انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن اسلامی معرفی کرده‌اند بسیار مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بر اساس اطلاعات مختصر خود درباره اموری که از ایشان دیده و شنیده‌ام اگر بخواهم سخن بگویم شاید ساعت‌ها وقت لازم باشد اما جامعیت و عمق تفکر از ویژگی‌های بارز مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه تبدیل گفتمان مقام معظم رهبری به برنامه اجرایی بسیار لازم است، افزود: باید بین کاری که رهبر انقلاب انجام می‌دهد با کاری که افراد در دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهند پلی زده شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا