گوناگون

ضرورت تشکیل اجتماعات نخبگانی/ الگوی «ذهن تنها» پاسخگو نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین قانعی راد در گردهمایی برگزیدگان کنکور سراسری و مدال‌آوران المپیادهای علمی کشور با تاکید بر اینکه میزان خلاقیت فرد با یادگیری فردی تقویت نمی شود، اظهار داشت: استعدادهای برتر کشور پس از فراغت از تحصیل باید وارد فاز یادگیری اجتماعی و معماری خلاقانه شوند که در این راستا ضرورت تشکیل اجتماعات نخبگانی و اجتماعات دانشی احساس شود.

وی گفت: این طرح می تواند به توسعه یادگیری اجتماعی و توسعه معماری خلاقانه بیانجامد در این راستا بنیاد ملی نخبگان یکی از اولویت های برنامه ای خود را تشکیل و ایجاد اجتماعات نخبگانی قرار داده که این موضوع باید سرفصل سایر برنامه های این بنیاد قرار گیرد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به مدل خطی نوآوری در عرصه علم و تکنولوژی که بر ریزش علم از تکنولوژی به کالا، مصرف و تامین نیاز تاکید دارد، افزود: برای پیوند ایده و علم تا مصرف، نیاز به گروه های واسط و میانجی از اجتماعات نخبگانی داریم.

دکتر قانعی راد با بیان اینکه در دوران پسادانشگاهی انجمن های تخصصی و شبکه های اجتماعی می توانند این فرصت را ایجاد کنند، تصریح کرد: الگوی «ذهن تنها» برای برخورد با چالش های آینده کشور پاسخگو نیست و باید از سرمایه های اجتماعی در عرصه تولید دانش مورد نیاز برای تقویت یادگیری اجتماعی بهره ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا