گوناگون

ضرورت ساماندهی و تکمیل پروژه آبدار کردن مهرانه‌رود

سخنگوی شورای اسلامی تبریز بر ضرورت ساماندهی و تکمیل پروژه آبدار کردن مهرانه‌رود تأکید کرد و اتمام مراحل آبدار کردن این رودخانه را مطالبه عمومی مردم تبریز دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سعید حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حرکت شهردار تبریز در بهره برداری از فاز نخست آبدار کردن مهرانه‌رود که به همت شهرداری منطقه دو و با مشارکت سایر دستگاه‌های اداری عملیاتی شد، قابل ستایش است اما سیلاب جمعه گذشته که دوباره موجب بروز نمای بد در بستر این رودخانه شد، ضرورت تکمیل طرح ساماندهی و آبدار کردن دائمی مهرانه‌رود را گوشزد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که پیش‌تر، مطالعات مربوط به آبدار کردن پایدار مهرانه‌رود توسط مشاوران ژاپنی به انجام رسیده بود، اظهار کرد: اهتمام در اجرایی کردن این مطالعات می‌تواند به افزایش رضایتمندی شهروندان منجر شده و به توسعه گردشگری در کلانشهر تبریز نیز کمک کند.

این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز، بروز سیلاب‌های فصلی را اجتناب‌ناپذیر خواند و افزود: در عین حال می‌توان با هدایت آب‌های تصفیه شده به بستر ساماندهی شده مهرانه‌رود، از پدیدآمدن صحنه‌های نازیبا در این رودخانه جلوگیری کرد که هر از گاهی به دنبال وقوع سیلاب‌های فصلی محتمل است.

حاجی‌زاده هم‌چنین تحقق آبدار کردن کامل مهرانه‌رود را در بهبود اکولوژیکی تبریز موثر دانست و گفت: جاری شدن آب تصفیه شده در طول مسیر چند کیلومتری مهرانه رود، در پالایش آلودگی‌های ناشی از هجوم ریزگردها و بادهای نمکی احتمالی به شهر تبریز و هم‌چنین مرطوب شدن جو واقع در فراز این کلانشهر اثرگذار است و لذا تکمیل پروژه ساماندهی و آبدار کردن مهرانه‌رود به خاطر همین موضوع نیز اهمیت دارد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز آمادگی اعضای شورا برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه مزبور در قالب بودجه سال آینده شهرداری را اعلام کرد و افزود: برای انجام اقدامی اساسی درباره ساماندهی و تکمیل آبدار کردن مهرانه‌رود، شورای اسلامی شهر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا