گوناگون

طراحی،اجرا ومدیریت هفت پارک جنگلی بندرعباس به بخش خصوصی واگذارشد

81188300 5737938

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈامید ذاکریˈ روز سه شنبه در نشست شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت: این واگذاری در راستای ایجاد تفرجگاه جدید با چشم انداز مشرف به شهر و دریا می باشد و از برنامه های مدیریتی تاکتیکی با افق میان مدت است.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه و بهسازی فضای سبز شهری و تاکید بر مشارکت شهروندان در این حوزه، تصریح کرد: ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز و جلب مشارکت مردم و موسسات دولتی و غیردولتی از ارکان مهم توسعه فضای سبز در شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس برنامه های متعددی را در دستور کار خود دارد، افزود: این برنامه ها شامل طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که در بلند مدت، طرح مطالعه جامع فضای سبز بندرعباس مد نظر می باشد و در این طرح یکسری اقدامات از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز با همکاری دیگر نهاد ها انجام خواهد شد.

ذاکری خاطرنشان شد: بازنگری طرح های مطالعاتی بوستان های شهری، بهسازی ،ساماندهی و تکمیل فضای سبز بوستان های اصلی شهر (بلوار امام حسین، بلوار جمهوری اسلامی و بلوار طالقانی )، عملیاتی نمودن طرح استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، توسعه و ترویج بام ها و دیواره های سبز نیز از جمله برنامه های میان مدت است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس تاکید کرد: همواره باید با اخذ تمهیدات و برنامه ریزی مدون، فرهنگ استفاده صحیح و نگهداری از فضاهای سبز شهری را در سطوح مختلف جامعه گسترش داد و به آن اهتمام ویژه ای داشت.

شهر بندرعباس در حال حاضر دارای 280هکتار فضای سبز مفید می باشد که سرانه فضای سبز هر نفر در این شهر دو و 9 دهم مترمربع است.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا