گوناگون

طراحی بیمه نامه های جدید شخص ثالث با توجه به فرد، اتومبیل و کاربری

81205518 5768331

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، غدیر مهدوی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: براساس این طرح یک روش شناسایی میزان رانندگی افراد این است که از طریق کارت های سوخت، میزان رانندگی صاحب کارت مشخص می شود و سپس می توان بیمه نامه هایی با نرخ های مختلف صادر کرد.

وی یکی از طرح های پژوهشکده را بررسی وضعیت بیمه شخص ثالث عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه وضعیت بیمه شخص ثالث در 30 کشور دنیا بررسی شده و در این رابطه نیز پیشنهاداتی ارائه شد و طبق طرح مذکور که به شورای عالی بیمه خواهد رفت، بیمه نامه های جدیدی تدوین خواهد شد.

مهدوی میزان رانندگی افراد را از زمینه های قابل بررسی در این طرح اعلام کرد و افزود: از طریق میزان مصرف بنزین در کارت های سوخت می توان دریافت که افراد تا چه میزان رانندگی می کنند.

این مقام مسئول در صنعت بیمه گفت: بنابراین از این طریق می توان حق بیمه های متفاوتی را برای افراد تعیین کرد. همچنین پژوهش دیگری برای ارائه نرخ نامه مشورتی به صنعت بیمه در دست بررسی است که می تواند مبنای محاسبه در صنعت بیمه کشور قرار گیرد.

به گفته وی، بررسی اصلاح بیمه نامه های شخص ثالث نیز نیاز به بانک اطلاعاتی دارد که البته این بانک از چند سال گذشته در بیمه مرکزی ایجاد شده که می تواند مبنایی برای بیمه نامه های شخص ثالث باشد.

وی درباره اقدامات یکسال گذشته پژوهشکده بیمه، افزود: بیمه یک محصول پیچیده است که فضای خاصی را می طلبد. قیمت گذاری در صنعت بیمه و ارائه محصول در این صنعت به نحوی است که هزینه ها بعد از تولید محصول مشخص می شود، بنابراین باید در صنعت بیمه قیمت محصول را برآورد و عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه حتی برای محاسبه خسارت ها و ارزیابی ریسک ها نیز نیاز به بررسی است، اظهار داشت: از حدود 8 سال قبل که پژوهشکده بیمه تاسیس شد، آموزش فعالان این صنعت، نمایندگان و کارگزاران به عنوان یکی از اصلی ترین ماموریت ها دنبال شد.

مهدوی با اشاره به آموزش بیش از 150 هزار نفر ساعت در سال گذشته به کارگزاران و نمایندگان صنعت بیمه، افزود: بیش از 100 عنوان کتاب نیز در صنعت بیمه به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در زمینه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز مجوز استخدام 20 نفر از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده و از سویی نیز با برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی برای ایجاد رشته های دانشگاهی صنعت بیمه مذاکره شده است.

رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: از طریق همکاری موسسه بیمه مالزی 21 نفر از نخبه های صنعت بیمه در حال آموزش هستند که می توانند در آینده به عنوان اساتید صنعت بیمه کشور فعالیت داشته باشند.

مهدوی با تاکید بر اینکه باید برخی از شاخه های بیمه در زمینه های مسئولیت، ساختمان، عمر و غیره اجباری شوند، گفت: در برخی از کشورها مانند انگلستان، ایرلند و ژاپن چنین ظرفیت هایی در صنعت بیمه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 46 درصد بازار بیمه کشور در اختیار دولت باقی است، اما نمی توان به یکباره بازار را در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

رئیس پژوهشکده بیمه یکی دیگر از طرح های در دست بررسی را مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: اتاق فکر صنعت بیمه نیز راه اندازی شده و بزودی اولین جلسه آن برگزار می شود.

وی بررسی ارائه تخفیفات مالیاتی به بیمه هایی مانند بیمه عمر را از مواردی اعلام کرد که در پژوهشکده در دست بررسی است.

اقتصام(3)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا