گوناگون

طرح ابتکارات جامعه محوردرکشور تقویت می شود

81207480 5771553

معصومه مدنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح که فواید و مزایای زیادی دارد، ارتقای سلامت در جامعه با محوریت کاهش فقر، برقراری عدالت درسلامت، خودکفایی و توانمندسازی مردم است.

وی با بیان این که دراین طرح پروژه های مختلف که مبتنی بر نیازهای اساسی مردم ازقبیل اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی است، دنبال و اجرا می شود، گفت: دراین برنامه مردم خودشان مشکلات و نیازهای واقعی خود را شناسایی و با مشارکت و همکاری مسوولان برطرف می کنند.

وی به سابقه این برنامه اشاره کرد و افزود: این برنامه درسال 1371 با کمک سازمان جهانی بهداشت دربخشی ازشهر تهران به صورت پایلوت و از سال 1379 در روستاهای استان های بوشهر، آذربایجان غربی و شهرکرد انجام شد.

مدنی گفت: این برنامه هم اینک در80 روستا و 42 شهر زیر 10 هزارنفر جمعیت درقالب 34 دانشگاه علوم پزشکی کشور که به عنوان تصمیم گیر و همکار وزارت بهداشت هستند در دست اجراست.

وی ادامه داد: شهرستان گناوه دراستان بوشهر به عنوان یکی از پایلوت های کشوری این طرح انتخاب و در سه روستای شول، محمدصالحی و مال قاید این منطقه اجرایی شده است.

مسوول دبیرخانه کشوری ابتکارات جامعه محور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: سازماندهی و تقویت تیم هایی که به صورت استانی و شهرستانی دراجرای این برنامه دخیل هستند، دردستور کار قرار گرفته است.

مدنی با اشاره به این که این برنامه در روستاها بیش از شهر موفق بوده است، گفت: با بررسی های انجام شده اجرای این برنامه در روستاها با توجه به جمعیت کم و مشارکت بهتر نتیجه خوبی داشته است.

وی یادآورشد: در نقاطی که این طرح اجرا شده تقویت و درنقاطی نیز که اجرا نشده گسترش و پررنگ می شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد. ک/3

637/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا