گوناگون

طرح احداث بزرگراه محور مزرعه ، لوشان امکان سنجی می شود

81215549 5785861

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از استانداری اردبیل ، حمید لطف اللهیان در جلسه کارگروه عمرانی و تاسیسات پدافند غیرعامل استان افزود: این طرح با هدف کاهش مسیر ارتباطی اردبیل به مرکز کشور به حدود 80 کیلومتر از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تهیه شده است.

وی گفت: این محور ارتباطی در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل و دسترسی آسان مناطق مرزی به مرکز کشور ایجاد می شود که طی مسیری در داخل استان و با گذر از قسمت هایی از استان های زنجان و گیلان به اتوبان رشت ، قزوین وصل می شود.

وی از مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان خواست اقدامات لازم در زمینه اخذ مجوز زیست محیطی طرح مذکور با اداره کل محیط زیست و سایر دستگاه های دخیل را معمول و نتیجه را برای بررسی بیشتر و تصویب طرح به شورای پدافند غیر عامل استان و اخذ مجوز ماده 215 ارائه کنند.

لطف اللهیان اظهار کرد: سه کمیته تخصصی زیرمجموعه کارگروه اصلی عمرانی و تاسیسات پدافند غیر عامل استان که شامل کارگروه راه و شهرسازی با مدیریت اداره کل راه و شهرسازی ، کارگروه امداد و نجات با مدیریت جمعیت هلال احمر و کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری با مدیریت شهرداری اردبیل تشکیل و با بررسی تخصصی مسائل استان در حوزه پدافند غیرعامل فعالیت می کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: موضوع پدافند غیرعامل می تواند تعامل درون دستگاهی را ارتقا دهد.

سعدالله رییس ساداتی افزود: علاوه بر تمرین هایی که باید در استان برای شناسایی خطرها ، تهدیدها و حوادث انجام شود آموزش و تمرین ها و رزمایش دوره های هم باید مد نظر مسوولان استانی برای مقابله با حوادث و تهدیدها باشد.

وی با بیان این که بسیاری از دستگاه ها نسبت به وظایف پدافند غیر عامل شناخت کافی ندارند خواستار توجه

دستگاه های استان به بحث پدافند غیرعامل شد.

وی گفت: پدافند غیرعامل تهدیدهای استان را شناسایی و با ارائه بخشنامه های آموزشی به دستگاه های اجرایی مسوولیت آنها را مشخص می کند.

وی شناسایی مکان های مهم حساس ، تامین اسکان اضطراری ، سازماندهی و آموزش مردم ، تمرین رزمایش برای ایجاد آمادگی ، مدیریت صحنه بحران و تامین پناهگاه را از جمله عامل هایی برای مقابله بهتر و مدیریت بحران قبل از وقوع تهدیدها و بحران ها ذکر کرد.

8123/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا