گوناگون

طرح انتقال آب بهشت آباد و درخواستی که خبرساز شد

81188038 5737456

به گزارش ایرنا، استاندارای اصفهان نامه ای را در اختیار رسانه ها قرارداده و بر روی سایت این استانداری منتشر کرده که در این نامه به نقل از شوراهای اسلامی روستاهای منطقه بهشت آباد اجرای طرح انتقال آب از این منطقه مورد تاکید قرار گرفته است.

در این نامه که نسخه ای از آن نیز در اختیار ایرنا شهرکرد قرار گرفته و ممهور به مهر تعدادی از روستاهای منطقه بهشت آباد است خطاب به وزیر نیرو عنوان شده: در نامه های قبلی اهمیت اجرای طرح انتقال آب به فلات مرکزی معروف به طرح بهشت آباد برای شهرستان اردل ذکر شد و اجرای آن از اصلی ترین مطالبات مردم شهرستان بوده و اجرای آنرا طبق مصوبات خواستاریم.

این نامه می افزاید: از ابتدای مطالعه این طرح، مردم و مسئولان منطقه همواره از پشتیبانان طرح بوده و بر اجرای آن اصرار دارند اما برخی با انگیزه هایی خاص با اجرای این طرح مخالفند.

به گزارش ایرنا، در این نامه ذکر شده است: از دولت تدبیر و امید انتظار می رفت شرایطی را برای اجرای هرچه سریعتر این طرح ایجاد نماید و نگاه های کارشناسانه را به حاشیه نراند اما اینگونه نشد.

در پایان نامه آمده است: اجرای سریع این طرح از مطالبات مردم شهرستان اردل است و از وزیر نیرو انتظار می رود، دستور شتاب بخشی به اجرای این طرح را صادر نمایید.

در تماس خبرنگار ایرنا با فرماندار اردل در خصوص این نامه مردمی، فرماندار این شهرستان اظهار داشت: چند نفر از اعضای شورای اسلامی روستایی شهرستان اقدام به ارسال این نامه کرده اند.

ˈمحمد نوذریˈ افزود: این افراد خواهان احداث سد و پیگیر انتقال آب از طریق خط لوله هستند.

وی تصریح کرد: این افراد اعلام کرده اند که در نامه به وزیر عنوان کرده اند که انتقال آب از طریق تونل پیامدهای زیست محیطی به دنبال دارد و باید با خط لوله باشد.

نوذری نامه دیگری که توسط شوراهای اسلامی روستاهای بالد، نوترکی، بهشت آباد، شیخ محمود و شهر اردل برای وزیر نیرو ارسال شده را در اختیار ایرناقرار داد که در این نامه از سخنان وزیر در نشست خبری در شبکه یک سیما که در آن اجرای خط انتقال آب بهشت آباد با خط لوله و پمپاژ مورد تاکید قرار گرفته شده بود، قدردانی شده است.

در این نامه آمده است: از جنابعالی (وزیر نیرو) به خاطر طرح انتقال آب بهشت آباد با خط لوله و پمپاژ به استان های همجوار و حذف تونل بهشت آباد، تقدیر و تشکر می کنیم.

این نامه می افزاید: مردم شهرستان اردل با انتقال آب به مناطق کم آب کشور مشکلی ندارند و انتقال آب به شیوه لوله و پمپاژ به استان ها همجوار، دغدغه خشک شدن قنات ها و چاه های آب را برطرف می کند.

این نامه احداث سد بهشت آباد را یکی از خواسته ها مردم شهرستان اردل دانسته و ساخت این سد را عامل ایجاد توسعه پایدار و اشتغال در استان و شهرستان عنوان کرده است.

در پایان نامه ذکر شده: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید که عقلانیت و رعایت قانون را سرلوحه کار قرار داده، انتظار می رود احداث سد بهشت آباد در اولویت قرار گرفته و دستور لازم برای شتاب بخشی به ساخت این سد صورت پذیرد.

پروژه بهشت آباد تحت عنوان طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران در سال های اخیر مطرح شده که بر اساس این طرح از منطقه بهشت آباد شهرستان اردل آب به استان اصفهان انتقال خواهد یافت.

این طرح به دلیل اعتراض هایی که در استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان نسبت به اجرای آن صورت گرفته، فعلا متوقف شده است.

7361/558/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا