گوناگون

طرح جهادی دست های مهربان در منطقه قیامدشت شهرستان ری اجرا شد

81198400 5756088

به گزارش ایرنا،دومین مرحله از طرح جهادی دست های مهربان روز پنجشنبه با حضور متخصصان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه منطقه حسن آباد فشافویه، قیامدشت و اسلام شهر به اجرا درآمد که این طرح در حوزه قیامدشت و با حضور شش پزشک متخصص و تعدادی دانشجوی پزشکی برای نخستین بار اجرایی شد.

شهرک قیامدشت با حدود 45 هزار نفر جمعیت که اکثریت آن را مهاجران بویژه افاغنه تشکیل می دهند، در ۲۴ کیلومتری جاده خاوران نرسیده به شهرستان پاکدشت واقع شده که از لحاظ تقسیمات شهری در ناحیه هفت شهرداری منطقه ۱۵ تهران بزرگ قرار دارد.

این شهرک دارای دفاتر دولتی و خصوصی متعدد از جمله مرکز بهداشت و درمان امام رضا (ع) قیامدشت است و بیش از 17 هزار نفر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و به سرپرستی منصوره زارعی کارشناس مامایی هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: در برنامه امروز پیش بینی می شود بالغ بر دو هزار نفر در این طرح حاضر شوند که تا لحظه مخابره خبر بیش از350 نفر فرم ارجاع دریافت کرده و برای این تعداد بیش از 100عدد فرم ارجاع به پزشک متخصص داخلی، 30 فرم تخصص قلب، 100 عدد فرم ای ام سی ، 70 عدد فرم ارجاع به متخصص زنان، 200 عدد فرم چشم پزشکی و 100 عدد فرم تخصص اطفال، ارایه شده است.

دکتر فاطمه تاجیک افزود: در این طرح بحث سلامت عمومی و آموزش سلامت مردم نیز در دستور کار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهشهای دانشجویی قرارداده شد و دانشجویان فعال در این زمینه با حضور در سطح شهر، پایگاههای بهداشت و محله های پرتردد، بهداشت و سلامت بویژه فشارخون و دیابت را با ارایه بروشورهای آموزشی فعالیت می کنند.

دکتر تاجیک اظهارداشت: در این طرح، متخصصان با حضور در مناطق محروم حاشیه شهر نیازمندان به خدمات پزشکی را تا مرحله درمان و اعزام به بیمارستان به صورت رایگان ویزیت می کنند.

وی گفت: نخستین مرحله این طرح که در منطقه حس آباد اجرا شد تجربه خوب و مفیدی بود و لذا از سوی مسوولان تصمیم به استمرار آن در دیگر مناطق نیز گرفته شد و مرحله دوم طرح جهای دست های مهربان امروز در مناطق حسن آباد ، قیامدشت و اسلام شهر بعد از گذشت سه ماه به مورد اجرا درآمد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: در طرح جهادی دست های مهربان پزشکان متخصص در بخش های زنان، قلب، اطفال، داخلی، چشم و گوش حلق و بینی که همه از اساتید دانشگاه تهران هستند، حضور دارند.

تهرام/1417/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا