گوناگون

طرح کلان در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید

2332800 389به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران، محمدحسن انتظاری در دومین  همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور با گلایه از ضعف‌های محیط های علمی داخل کشور اظهار داشت : در توسعه علمی کشور ضعف ارتباط بین اندیشمندان و پژوهشگران، ضعف گردش اطلاعات به صورت روشمند و کارآمد و نبود شبکه‌های اجتماعی تخصصی داخلی و گسسته بودن جامعه علمی داخلی و ملی باعث ایجاد تولیدات علمی نامرتبط با نیازهای واقعی کشور شده است.

وی  همچنین با اشاره به تصویب 27 طرح کلان در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی باید بتواند این طرح‌ها را به صورت دقیق بررسی کرده تا قدم مهمی در تولید محتوای بومی بردارد.

 وی با اشاره به نقش شبکه ملی اطلاعات در این زمینه افزود: شبکه ملی اطلاعات در صورت اجرای صحیح می‌تواند خدمات قابل توجه و چشمگیری را در بستر تولیدات ملی فراهم کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به نقش این شورا در رفع موانع پیش رو در رابطه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: شورای عالی فضای مجازی باید با تدوین سیاستگذاری‌های لازم برای توسعه علمی کشور مبتنی بر فناوری اطلاعات و تصویب چارچوب و فرآیند کلی مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور بتواند نقشی جدی در پیشرفت شبکه ملی اطلاعات داشته باشد.

 به گفته انتظاری ایجاد زمینه فعالیت‌های تعاملی، مشارکت‌های بین دانشگاهی، ایجاد شبکه‌های اجتماعی تخصصی داخلی و ایجاد شبکه علمی کشور از جمله مواردی است که می‌تواند موجبات توسعه علمی کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا