گوناگون

ظرفیت های دولتی پاسخگوی جذب سرمایه گذار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، تقی ریاحی شامگاه چهارشنبه در شورای ایرانیان خارج از کشور استان گلستان گفت: در حال حاضر با توجه به ساختارهایی که وجود دارد باید تلاش کنیم تا نیرو های داخلی را حفظ کنیم و بعد از آن امید به افرادی که در خارج از کشور هستند داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون مهاجرت های بسیاری از استان به خارج از کشور در حال انجام است و باید در این بانک اطلاعاتی که ایجاد خواهیم کرد دلایل  عدم ماندگاری  و آسیب های موجود را نیز بررسی کنیم  که در این زمینه نیازمند  داشتن یک جریان اطلاعاتی قوی هستیم.

ریاحی  با بیان اینکه برای جذب ایرانیان خارج از کشور نیاز به تمرین داریم، عنوان داشت: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های استان برای ایجاد انگیزه و جذب این افراد استفاده و باب همکاری آنها را با دستگاه های مختلف استان باز کنیم.

شرایط برای خروج المپیادی ها برای تحصیل در خارج از کشور سخت تر شود

در ادامه  مدیرکل آموزش  و پرورش استان گلستان با بیان اینکه راه های خروجی برای المپیادی ها باید سخت تر شود، اظهار داشت: این علاقه مندی در بین المپیادی ها و خانواده های ایرانی وجود دارد که شرایط تحصیل در همه جا بهتر از ایران است.

محمد رضا وطنی افزود: با توجه به اینکه خانواده ها نیز خود علاقه مند تحصیلات فرزندان خود در خارج از کشور هستند حتی تا همین چند سال پیش که دلار گران نشده بود همراه فرزندان خود به خارج از کشور مهاجرت می کردند.

وی بیان داشت: باید در خارج از کشور عواملی که در برگشت افراد موثر هستند را بررسی و انگیزه های خوبی برای تحصیل در کشور برای آنها فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا