گوناگون

عرصه رسانه محل نشر اکاذیب و تاخت و تاز افراد به یکدیگر نیست

81160779 5689426

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید احمد میرعمادیˈ شامگاه یکشنبه دردیدار با جمعی از اصحاب فکر و فرهنگ استان

، افزود: اصحاب رسانه نباید اجازه دهند عرصه مطبوعات و اطلاع رسانی به مکانی برای تهمت، افترا و بدگویی تبدیل شود.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در بازگویی ارزش های دین برای مردم ،اظهار داشت: اهالی رسانه اصلاح اخلاق جامعه بر اساس موازین اسلامی را در دستور کار قرار دهند و در بازداری جامعه نسبت به گرایش به زشتی ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: رسانه ها نباید به محلی برای تملق و چاپلوسی برخی افراد تبدیل شوند چراکه مهمترین آفت رسانه زمانی است که افراد در ازای پرداخت مبالغی بیشتر، صفحات بیشتری از روزنامه ها و مطبوعات را به خود اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: رسانه ها باید پیام آور معنویت باشند و بستر پیشرفت را فراهم، ظرفیت ها را معرفی و اخلاق را اصلاح کرده و برای گسترش عدالت و معنویت در جامعه گام بردارند.

امام جمعه خرم آباد، فکر بلند، اندیشه نو، جامعه نگری و صداقت را از ویژگی های یک خبرنگار مسلمان عنوان کرد و با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن ، گفت: معرفی فرهنگ اصیل اسلام و اهل بیت(ع) در این زمینه راهگشاست و لازم است برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در فضای مجازی خاکریزهایی به منظور دفاع ازارزش ها و معنویات ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با بیان اینکه امروز فضای مجازی بستر مناسبی برای پیام رسانی انقلاب اسلامی ایران است افزود: رسانه ها باید از فرصت جهانی شدن ارتباطات بهره برده و ارزشهای انقلاب اسلامی را در فضای مجازی منتشر کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور سلایق و دیدگاههای گوناگون در فضای مجازی و ضرورت معرفی ارزش های انقلاب در این محیط، فعالیت در فضای مجازی نیازمند نوآوری ، جذابیت، صداقت و راستی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به آسیب های موجود در فضای مجازی، گفت: تلفات در میدان مجازی از جمله اعتیاد به موادمخدر، فروپاشی خانواده ، رواج بداخلاقی ها به مراتب بیشتر از تلفات در میدانهای جنگ است که رسانه ها با معرفی فرهنگ اسلام ناب محمدی می توانند مانع بروز این آسیب ها شوند.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر ˈ فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ گفت: توجه به دو موضوع فرهنگ و اقتصاد از رسالت های مهم اصحاب رسانه است و فعالان این عرصه باید معرفی اقتصاد و فرهنگ پویا را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام میرعمادی، معرفی مدیران جهادی را از دیگر وظایف رسانه ها برشمرد و افزود: مدیریت جهادی شامل علم و دانش، تکیه بر ارزش ها و تلاش و کوشش است و اصحاب رسانه نیز باید بر چگونگی هزینه اعتبارات فرهنگی نظارت دقیق داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین خواستار راه اندازی شبکه اطلاع رسانی منسجم در فضای مجازی استان شد و گفت: با توجه به اینکه استانها در جذب سرمایه گذاران رقابت دارند، رسانه های استان باید با معرفی درست توانمندی های استان باعث جذب سرمایه گذاران شوند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی افزود: در سال های اخیر رشد کمی و کیفی رسانه های استان مطلوب و امیدوار کننده بوده است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه آغاز بکار رسمی پایگاه اطلاع رسانی منار در استان لرستان نیز اعلام شد.

7269/1625

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا