گوناگون

عضو گروه تفحص شهدا: روحانیون در جبهه ها باعث تقدس دوران دفاع مقدس بودند

81147992 5666893

به گزارش ایرنا، سردار ˈمحمد احمدیانˈ شامگاه جمعه در یادواره شهدای طلبه و روحانی کاشان در حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) این شهر افزود: آنچه که دل رزمندگان اسلام و شهدا را به یاد خدا در جبهه ها سوق می داد، وجود روحانیون در دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهار داشت: به برکت خون شهدا و دوران پربرکت دفاع مقدس ملت ایران هیچ واهمه ای از تهدید دشمنان ندارند چون در مکتب امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) پرورش یافته اند.

راوی دوران دفاع مقدس تاکید کرد: شهدا هویت و ملیت ما را به جهانیان نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) کاشان نیز در این آیین گفت: جامعه ای که شهادت و ایثار دارد، خفت و خواری ندارد و هیچگاه گرفتار روزمرگی نمی شود.

حجت الاسلام ˈعلی نزاریˈ یاد شهدا را برابر با راه و مسیر آنان دانست و گفت: در مسیر شهدا حرکت کردن بزرگترین فضیلت انسان است.

وی با اشاره به روایت از یکی از ائمه اطهار (ع) اظهار داشت: بالای هر خیری، خیر دیگری است مگر آنکه وقتی انسانی شهید شود که دیگر بالاتر از آن خیری نیست.

در این آیین که همزمان با شب سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع) با حضور جمعی از طلاب، روحانیون و قشرهای مختلف مردم کاشان برگزار شد، یاد و خاطره 58 شهید طلبه و روحانی این شهرستان گرامی داشته شد.

شهرستان کاشان یک هزار و 700 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

562/545

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا