گوناگون

عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی نشأت گرفته از اندیشه‌های امام راحل(ره) است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام(ره) در یاسوج اظهار داشت: حضرت امام(ره) با الگو گرفتن از حکومت ائمه اطهار انقلابی را بنا نهادند که اکنون الگوی آزادگان جهان شده است.

بختیاری با بیان اینکه امام راحل دین را به جامعه بازگرداند، گفت: این در حالی بود که استکبار به دنبال دین زدایی از جوامع و جدایی دین از سیاست بود.

وی بیان کرد: حضرت امام دین و علم را نیز به هم پیوند دادند  که دست‌یابی به رتبه‌های تک رقمی در بعضی از رشته‌های تخصصی علمی و قرار گرفتن در رتبه یازدهم دانش هسته‌ای از برکات این تفکر امام(ره) است.

وی با اشاره به تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران بیان داشت: امام راحل تحریم را توفیقی برای ملت دانست که متضمن استقلال و پیشرفت است.

معاون دادستان کل کشور اظهار داشت: یکی دیگر از آثار ماندگار امام خمینی(ره) پیشرفت جامعه اسلامی با نسخه نه شرق نه غربی بود و این در حالی است که در آن سالها هیچ کشوری در جهان نبود که وابسته به یکی از دو بلوک شرق یا غرب نباشد.

بختیاری تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ایرانی مستقل از شرق و غرب را به جهانیان معرفی کرد.

وی وابستگی را یکی از مشکلات برخی کشورهای اسلامی دانست و گفت: عربستان سعودی روزانه 10 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و منافع این نفت مستقیم در کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا صرف ارسال اسلحه به رژیم صهیونیستی می‌شود.

بختیاری افزود: این رژیم غاصب نیز این اسلحه را برای کشتار مسلمانان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌دهد.

وی مهمترین میراث امام خمینی (ره) ولایت فقیه دانست و گفت:  دیگر کشورهای منطقه در مبارزات خود به دلیل نبود جایگاه عظیم ولایت‌فقیه با شکست مواجه شده اند اما اقتدار کنونی ایران ناشی از وجود ولایت فقیه است.

بختیاری با بیان اینکه باید قدردان ولایت فقیه باشیم، تصریح کرد: تعالی و پیشرفت ایران اسلامی جز در پیروی از ولایت فقیه امکان پذیر نیست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا