گوناگون

عملیات ضربتی عملیات ضربتی استانداری برای اتوبوس‌های پایتخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران و معاون فنی شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران اعلام کرد: 141 مخزن گازهای شرکت واحد تهران با هماهنگی و همکاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران جمع آوری شده که به زودی برش داده خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که تست روزانه حداقل 10 تا 15 اتوبوس انجام می شود افزود: مخازن براساس عیوبی که دارند به سه سطح تقسیم می شوند.

بیات با بیان این مطلب که عیوب سطح سه خیلی بحرانی است، گفت: مخازن گاز سطح سه را پلمپ کرده و نهایتا با همکاری خود سازمان حمل و نقل شهرداری، برش می دهیم تا دیگر مورد استفاده قرار نگیرد.

وی بیان کرد: تاکنون حدود 900 مخزن تست شده که 141 مخزن دارای عیوب سطح سه بوده که حتما باید برش داده شوند و این کار با همکاری شهرداری تهران انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران عنوان کرد: نامه ای مبنی بر لزوم برش مخازن برای شهرداری ارسال شده تا ترتیبی دهند که گاز مخازن به طور کامل تخلیه شود تا هنگام برش مشکلی بروز نکند.

همچنین معاون فنی شرکت اتوبوسرانی تهران نیز معدوم کردن مخازن گاز سطح سه اتوبوسهای این شرکت را از اهداف عمده شهرداری تهران عنوان کرد.

محمد عسکری گفت: دراین زمینه با متولیان امر مکاتبه شده است ضمن آنکه روزانه 210 مخزن شامل 30 دستگاه اتوبوس توسط این شرکت سطح بندی می شود.

وی افزود: این مخازن شامل سه سطح یک، دو و سه است که از این میان، مخزن سطح سه غیرقابل استفاده به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه این مخازن سه سال است در سامانه دو شرکت واحد وجود دارد، اظهار کرد: به دنبال مراجعی هستیم که این مخازن را تحویل گرفته و نسبت به معدوم کردن آن اقدام کنند.

عسگری ادامه داد: طبق قراردادی که با ستاد مرکزی معاینه فنی شهرداری تهران با شرکت بازرسی مهندسی ایران داریم، قرار بر آن است روزانه 30 دستگاه اتوبوس بر اساس استاندارد تست شود که به عبارتی روزانه 210 مخزن را دربر می گیرد.

به گفته معاون فنی شرکت واحد تهران، هدف شرکت واحد و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معدوم کردن مخازن گاز سطح سه است نه برچسب و یا شماره آنها ولی این شرکت قادر به معدوم کردن آنها نیست بلکه باید مراجع ذیصلاح از جمله سازمان استاندارد متولی این امر را مشخص کند.

عسگری بیان کرد: طی چند سال گذشته با متولیان امر برای از بین بردن مخازن گاز معیوب مکاتباتی شده است اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و نتیجه ای دربرنداشته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا