گوناگون

فانی : رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در آموزش و پرورش به عنوان یک دستورالعمل اجرا می شود

81157153 5682889

به گزارش ایرنا،ˈعلی اصغر فانیˈ این مطلب پنجشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه بیان کرد و افزود: آنچه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر معلمان بیان فرمودند در دستور کار همه بخشهای آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی در همین رابطه به سند تحول نظام آموزشی کشور اشاره کرد و گفت : در سند تحول نظام آموزشی کشور بحث رتبه بندی معلمان دیده شده که اجرای آن یکی از تکالیف مهم آموزش و پرورش است.

وی اظهارداشت: در آموزش و پرورش به دنبال رتبه بندی بر حسب تلاش ،نوآوری ، تحقیقات ، مطالعات ،تالیفات و تلاش های معلمان هستیم که توسط یک گروه ارزیاب، تلاش های حرفه ای آنان ارزیابی می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به استناد سند تدوین شده نظام تحول آموزش، معلمان رتبه بندی مناسب می شوند تا از مزایای کمتر تا بیشتر بهره مند گردند.

فانی افزود: لایحه نظام رتبه بندی معلمان در سیاست کلی آموزش و پرورش تدوین و در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده که بخشی از آن تصویب و بخشی در حال تصویب است.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور گفت: آموزش و پرورش اعتقاد دارد که فرزندان فرهنگیان در پذیرش دانشگاه فرهنگیان از اولویت برخوردار می باشند که پیشنهاد آن به دبیر خانه دولت ارایه شده است زیرا فرزندان معلمان در خانواده فرهنگی تربیت شده اند و با فرهنگ سازمان آموزش و پروش آشنا هستند.

وی به نقش دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهاد استراتژیک مطرح است چرا که افرادی را تربیت می کند که قرار است فرزندان ما را تربیت کنند و نقش آنان از این منظر حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 100 پردیس و مرکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان فعالیت می کنند که امسال برای اولین بار درسطح کشور پذیرش دانشجوی بومی داشته است.

فانی با اشاره به پاداش فرهنگیان باز نشسته کشور، افزود: 24 هزار نفر در سالهای گذشته و قبل از شروع دولت یازدهم بازنشسته شدند که یک هزار و 100 میلیارد تومان هزینه پاداش آنان بوده که 25 درصد آن در اسفند 92 پرداخت شد و بقیه این مبلغ تامین اعتبار شده و خزانه به مجرد اینکه تامین رقم کند تا اوایل هفته آینده به آنان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: رییس جمهوری نسبت به آموزش و پرورش حساس بوده و گشایش حق و حقوق معلمان را با حساسیت دنبال می کند.

2691/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا