گوناگون

فتح خرمشهر نشان داد پیش بینی بعضی کشورها در مورد صدام نادرست است

81175948 5716132

امیرسرتیپ کیومرث حیدری در ششمین همایش تجلیل از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر در دانشگاه تهران گفت: امروز سالروز آزادسازی خرمشهر است که معتقدم این اتفاق در زمان و مکانی رخ داد که برای کشورمان اهمیت زیادی داشت.

جنگ با ایران زمانی آغاز شد که انقلاب ما هنوز کامل نشده بود و فرماندهی کل قوا در آن زمان بر عهده کسی بود که اعتقادی به جنگیدن و جهاد نداشت.

وی ادامه داد: در آن زمان بخش های قابل توجهی از ایران به دست دشمن افتاده بود و در زمان سقوط خرمشهر می شد مانع از این شویم اما چون فرماندهی کل قوای آن زمان اعتقادی به ایستادگی نداشت شاهد چنین اتفاقی بودیم .

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر ایستادگی،مقاومت و ایثار در آن زمان نبود شاید اتفاقات بدتری رخ می داد.

درسال دوم جنگ با سرنگونی بنی صدر خائن و قبول فرماندهی کل قوا از سوی امام راحل روح جدیدی به صحنه های نبرد دمیده شد و توانستیم خیلی سریع عملیات ثامن الائمه را باپیروزی پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی ما در خرمشهر اتفاقات عجیبی رخ داد.

کشورهایی که معتقد بودند که صدام شکست ناپذیر است متوجه نادرستی اعتقاد خود شدند .

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دیگر شکست عراق مقابل ما در بحث اروندرود بود که آنها در خیال خود مالکیت بر تمام اروندرود را می گیرند اما با دلاوری سربازان امام اروندرود به آغوش کشور بازگشت و سند زیبایی دیگر در دفاع از کشور ثبت شد.

وی ادامه داد:کسانی که در جنگ ایران و عراق به شهادت رسیدند انسان های عجیب الخلقه ای نبودند اما ویژگی آنها این بود که مسیر را خوب شناخته و راه را درست انتخاب کرده بودند.

فرآهنگ(3)**9118**م.ب**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا