گوناگون

فرماندار: تجهیزات امداد و نجات در نیکشهر متناسب با نیازها نیست

81214357 5783692

صاحب گل صالحی روز سه شنبه در دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شهرستان نیکشهر به سبب کوهستانی بودن و وجود 11 رودخانه فصلی در مواقع بارندگی و طغیان رودخانه ها همواره با مشکلات جدی امداد رسانی به خسارت دیدگان احتمالی رو به رو است.

وی افزود: وقوع این قبیل سوانح ایجاب می کند تجهیزات و امکانات لازم امداد و نجات در مراکز بخشهای بنت، لاشار و آهوران در انبارهای امدادی ذخیره و در مواقع اضطراری استفاده شود.

وی با بیان اینکه در جاده ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر حوادث رانندگی زیادی اتفاق می افتد، بیان کرد: استقرار چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای در این محور ضروری است.

وی گفت: پایگاههای امداد و نجات جاده ای باید با تجهیزات خودرویی و امدادی مجهز شود تا در صورت بروز سوانح و حوادث امدادگران بدون مشکلی در سریعترین زمان ممکن در محل حضور یافته به امدادرسانی بپردازند.

فرماندار نیکشهر خواستار توجه ویژه و اختصاص اعتبارات لازم و تجهیزات و ارسال اقلام برای کمک به محرومان و آسیب دیدگان حوادث احتمالی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تایید کمبود تجهیزات لازم امدادی در شهرستان نیکشهر، برای راه اندازی و تجهیز انبارهای امدادی در بخشهای بنت، لاشار و آهوران قول مساعد داد.

راشکی افزود: جمعیت هلال احمر با مشارکت و همکاری خیران و تعامل با ادارات توانسته با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به یاری محرومان شتافته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهد.

وی گفت: آموزش های لازم برای قشرهای مختلف بویژه دانش آموزان می تواند به کاهش ضرر و زیانهای جانی و مالی حوادث و سوانح کمک کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این نشست سید اکبر علوی را به عنوان رییس جدید جمعیت هلال احمر شهرستان نیکشهر معرفی و از تلاشهای عبدالستار چاکرزهی رییس سابق این جمعیت قدردانی شد.

مفتی عبدالغنی رئیسی امام جمعه موقت شهرستان نیکشهر نیز با استناد به آیات و روایات کار امدادگران هلال احمر را نوعی عبادت دانست و افزود: امداد و کمک رسانی در شرایط سخت به همنوع در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی شده است.

به گزارش ایرنا، سید اکبر علوی متولد سال 1360 از افراد توانمند بومی و دانش آموخته کارشناسی رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان است که به پیشنهاد شورای اجرایی هلال احمر و تایید مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان رییس جدید هلال احمر نیکشهر منصوب شده است. ک/2

7306 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا