گوناگون

فرماندار دیواندره از شبکه آبیاری سد سیازاخ بازدید کرد

81207441 5771483

به گزارش ایرنا، بهرام فاتحی در این بازدید گفت: پروژه خط انتقال آب سد سیازاخ یکی از بزرگترین پروژه های انتقال آب و شبکه آبیاری استان است.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد زیرساخت های بخش کشاورزی و اشتغال در منطقه عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه در قالب آبیاری اراضی پایاب سد سیازاخ، شاهد آثار ارزشمند اقتصادی و اجتماعی برای مردم و شکوفایی منطقه خواهیم بود.

وی در ادامه پیشرفت فیزیکی طرح را در حدود 50 درصد اعلام کرد و افزود: این پروژه شامل دو ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب به اراضی کشاورزی به طول 52 کیلومتر است.

فاتحی اضافه کرد: در حدود 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تحت پوشش شبکه آبیاری قرار می گیرد که از این مقدار 14 هزار هکتار مربوط به شهرستان دیواندره می باشد.

فرماندار دیواندره خاطر نشان کرد: بهینه سازی و اجرای سیستم های مدرن آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی به منظور افزایش راندمان و بهره برداری از منابع آب و تولیدات کشاورزی یکی دیگر از اهداف این پروژه است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کم آبی در شهرستان، اصلاح شیوه های آبیاری اراضی کشاورزی از حالت سنتی به روشهای مدرن پربازده بسیار ضروری است.ک/2

533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا