گوناگون

فرماندار: 115 میلیارد ریال برای طرح های نیمه تمام عجبشیر اختصاص یافت

81199500 5757898

به گزارش ایرنا، ابراهیم طاهری پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر با تاکید بر اینکه عمده تلاش ها در این شهرستان باید حول محور کشاورزی باشد، گفت: وجود هفت هزار هکتار اراضی پایاب سد قلعه چای و برنامه ریزی تبدیل دو هزار و 500 هکتار از اراضی دیم به آبی، فرصت مناسبی را برای توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی فراهم می آورد.

وی اظهار کرد: در این راستا تاکنون 500 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به آبی تبدیل شده و دو هزار هکتار نیز تا پایان سال مالی 94 به آبی تبدیل می شود.

فرماندار عجب شیر بر استفاده از روش های نوین آبیاری و سرعت دهی برای انتقال آب سد قلعه چای به اراضی پایاب سد تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط دریاچه ارومیه و تاثیر آن بر عجب شیر، باید مدیریت منابع آب بطور صحیح انجام شود.

طاهری با اشاره به کمبود منابع آب زیرزمینی در اطراف دریاچه ارومیه، یادآوری کرد: برداشت از این منابع در حوزه این شهرستان باید به حداقل ممکن برسد و استفاده از منابع ذخیره شده در پشت سد قلعه چای نیز مدیریت شود.

وی با اشاره به قابلیت های گردشگری در محدوده سد قلعه چای عجب شیر، ادامه داد: با فراهم شدن امکان ورود سرمایه گذاران توانمند به این حوزه و رونق گردشگری، موجبات دلگرمی و امیدواری مردم منطقه فراهم می شود.

فرماندار عجب شیر از ساخت مسجد با 200 متر مربع زیربنا، مراکز آموزشی، مکان های تجاری، بهداشتی و درمانی در سایت مسکن مهر عجب شیر خبر داد و گفت: هیچ کدام از مسکن های مهر این شهرستان بدون انشعاب های مختلف به متقاضیان واگذار نمی شود.

طاهری اضافه کرد: رفع معضل مسکن مهر این شهرستان نیازمند اهتمام و توجه جدی مسوولان دستگاه های متولی و توجیه اعضای تعاونی هاست.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم باید در اولویت کارهای مسوولان قرار گیرد، گفت: مسوولان باید در مدت زمان هر چه کمتری نسبت به تکمیل طرح مسکن مهر اقدام کنند.

فرماندار عجب شیر عمده مشکل واگذاری مسکن مهر این شهرستان به متقاضیان را تفاوت قیمت آن ها بین راه و شهرسازی و پیمانکار طرح اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون 573 واحد مسکن مهر در این شهرستان به صورت تعاونی و 414 واحد به صورت گروهی در حال بهره برداری و واگذاری است.

طاهری با اشاره به اینکه 92 درصد از راه های روستایی عجب شیر آسفالت شده، یادآوری کرد: امسال با آسفالت راه های روستایی زاویه، نبرین، حوری و چهاربرود تمام روستاهای این شهرستان از راه آسفالته برخوردار می شود.

وی از روکش 15 کیلومتر از راه های روستایی عجب شیر خبرداد و گفت: راه منتهی به پادگان شهید برخورداری این شهرستان نیز با حدود دو کیلومتر با آسفالت روکش داده می شود.

7485/590/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا