گوناگون

فعالان حوزه کشاورزی به شبکه بازار می آیند

81211002 5777865

به گزارش روز یکشنبه ایرنا مدیر شبکه بازار گفت: با توجه به پوشش فراگیر و ملی شبکه تلویزیونی بازار از طریق گیرنده های دیجیتال و پخش ماهواره ای در سراسر کشور، استقبال خوب بینندگان از برنامه های این شبکه، تولید و پخش اخبار کشاورزی با رویکرد اطلاع رسانی وآموزش ومباحث ترویجی صورت می گیرد.

مجید رجبی افزود: از مدتی قبل مذاکراتی بین رییس رسانه ملی و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اختصاص برنامه ها و بخش های بیشتری از رسانه ملی به مقوله کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن انجام شد .

وی از زراعت ،باغداری ، شیلات و آبزیان ،زنبورداری ،دام و طیور وفرآورده های مستقیم وغیرمستقیم این بخش و هم چنین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی اعم از سنتی و صنعتی در سراسر کشور از جمله محورهای این گفت وگو عنوان کرد .

وی گفت : در نهایت مقرر شد روزانه دو ساعت برنامه ویژه کشاورزی دراین شبکه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و فعالان این عرصه تهیه و پخش شود .

رجبی از توافق شبکه بازار با وزیر جهاد کشاورزی برای تولید و پخش برنامه های کشاورزی با آرم و نشان خاص دراین شبکه با عنوان ˈ بازار کشاورزی ˈ خبرداد .

مدیر شبکه بازار اظهار داشت با تشکیل شورای سیاست گذاری با حضور مشاوران و کارشناسان ارشد وزارت جهاد کشاورزی اولویت ها و محورهای برنامه سازی این بخش تعیین و اقدام خواهد شد .

وی سپس گفت : در نظر است به میزان 75 درصد به مقولات تخصصی بخش کشاورزی به مسائلی چون آموزشی ،ترویجی ،اطلاع رسانی و معرفی برترین ها اختصاص یابد و 25 درصد آن نیز برای بازار عرضه و فروش فرآورده ها ،ماشین آلات و لوازم و ملزومات بخش کشاورزی در نظر گرفته شود .

رجبی ادامه داد : با توجه به توافق انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی قراراست با آغازپخش برنامه های ویژه مراتب به طرق مختلف به کلیه تولید کنندگان وفعالان حوزه کشاورزی در سراسر کشور به ویژه مناطق روستایی ، عشایری ومروجان کشاورزی اطلاع رسانی شود تا با مشاهده برنامه های ویژه کشاورزی اهداف مورد نظر محقق شود .

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه مخاطبان این برنامه تولید کنندگان، مصرف کنندگان، کارگزارن ،کارشناسان کشاورزی وهمچنین کشاورزان زحمت کش می باشند درصورت اقبال آنها از این برنامه وهمچنین تاثیر گذاری آن ، امکان راه اندازی یک شبکه تلویزیونی اختصاصی به عنوانˈ شبکه کشاورزیˈفراهم خواهد شد.

فراهنگ 9303**1601**

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا