گوناگون

فغاني: اسکولاري ذهنيت داشت

  عليرضا فغاني درباره ديدار ديشب برزيل و کرواسي و جنجالي که در صحنه پنالتي برزيل به وجود آمد اظهار کرد: من يکسري از کارشناسي‌هايي که در ايران صورت گرفت را ديدم. هر چند نمي‌توانم بر اساس قوانين درباره بازي صحبت کنم اما واقعا بازتاب منفي‌اي که اين پنالتي در ايران وجود داشت در برزيل مطرح نبود چرا که مسوولان کميته داوران فيفا، خودشان را به جاي داور مي‌گذارند و سعي مي‌کنند مثبت به تصميمات نگاه کنند.

به گزارش ايسنا، وي با رد اين مساله که داوران ژاپني با قضاوت ديروز بايد به کشورشان برگردند گفت: همه داوران تا مرحله گروهي در برزيل مي‌مانند و پس از مشخص شدن تيم‌هاي صعود کرده، داوران براي مرحله بعد انتخاب مي‌شوند.

داور ايراني حاضر در جام جهاني درباره اعتراض‌هاي اسکولاري در نيمه اول به داوري هم گفت: چون نيشيمورا در دوره قبلي جام جهاني در بازي برزيل و هلند حضور داشت و در آن بازي برزيل شکست خورد، يکسري ذهنيت‌ها وجود داشت اما در مجموع اکثر تصميم‌ها مورد تاييد فيفا قرار گرفت.

فغاني درباره انتقاد شديد کواچ به عملکرد داور بازي هم گفت: به هر حال اين اعتراض‌ها هميشه وجود داشته است.

او درباره تجربه‌اش از افتتاحيه جام جهاني گفت: من قبلا در فينال جام باشگاه‌هاي جهان داور چهارم بود اما بحث جام جهاني جداست. افتتاحيه و فينال مهمترين بازيهاي جام جهاني است و من هم خوشحالم که به عنوانم نماينده ايران در اين بازي حضور داشتم.

اين داور ايراني درباره حکم جديد خود هم گفت: من براي حضور در بازي کلمبيا و يونان انتخاب شده‌ام و فردا به عنوان داور چهارم در اين بازي حاضر خواهم بود.

فغاني در پاسخ به اين سوال که آيا احتمال دارد شما در يکي از بازي‌ها به عنوان داور اصلي حاضر باشيد گفت: خير. ما هفت نفر به عنوان داور چهارم هستيم اما اميدوارم در جام جهاني بعدي بتوانم ديدارهايي را قضاوت کنم.

وي در پايان بار ديگر به بازي ديشب اشاره کرد و گفت: خواهشم از کارشناسان به ويژه کارشناسان جوان اين است که به تصميمات داوران حاضر در جام جهاني کمي مثبت‌تر نگاه کنند چرا که نگاه غالب در اينجا همين نگاه مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا